کد خبر: ۹۷۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 23 June 2021

عملیات ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان سیستان و بلوچستان به گستره ۴۰ هکتار امروز/چهارشنبه/ با حضور استاندار این استان و جمعی از مسوولان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور در زاهدان آغاز شد.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان امری  لازم و ضروری است چرا که علاوه‌بر ۱۲ هزار دانشجو بیش‌از ۳۰ هزار معلم فعلی در استان نیز باید از آموزش‌های لازم در این دانشگاه بهره‌مند شوند.

احمدعلی موهبتی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مصداق بارز کارخانه انسان سازی است، افزود: خروجی این دانشگاه باید انسان‌های تمدن ساز باشد تا آینده خوبی را برای این استان رقم زنند.
وی درباره جانمایی دانشگاه جامع فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: تمامی امکانات و ساختمان‌های آموزشی و دانشگاهی شهر زاهدان در جنوب شهر تجمیع شده و اینک با جانمایی دانشگاه فرهنگیان در شمال شهر تفاوت فاحش بین شمال و جنوب زاهدان کاهش خواهد یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استان همت همگان در دولت و ملت را می‌طلبد و در کنار تامین منابع دولتی باید از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود تا دانشگاهی خوب و اثرگذار در استان شکل گیرد.

سرپرست مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هم‌اینک۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان تنها در چهار هکتار فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
منصور نیک پناه افزود: به طور قطع معلمان و دانشجویان سیستان و بلوچستان شایسته فضای آموزشی بهتر از این هستند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امید است با ساخت مجموعه عظیم دانشگاه جامع فرهنگیان استان فضای در خور شأن برای تامین و تربیت معلمان شایسته فراهم شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار