معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت:کار اصلاح شبکه ۱۵۰ روستای شهرستان چابهار و بخش پلان در جنوب سیستان و بلوچستان با همکاری بنیاد مستضعفان انجام می شود.
کد خبر: ۹۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 27 June 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، غلامعلی رخشانی مهر در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان و سازمان بنیاد مستضعفان در جهت اصلاح شبکه توزیع برق روستایی شهرستان چابهار اظهار داشت: کار اصلاح شبکه توزیع برق شهرستان چابهار در ۲ فاز طی ماه های تیر و شهریور ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ها به گونه‌ ای خواهد بود که کار اصلاح شبکه فرسوده روستایی، سایر شهرهای استان نیز در آینده ی نزدیک انجام شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به وجود ۵ هزار و پانصد روستای برقدار در سیستان و بلوچستان گفت: این رقم بیش از ده درصد همه روستاهای برقدار کشور است.

وی با بیان اینکه تنها تعداد کمی از روستاهای استان به دلایلی از جمله تصرف اراضی ملی از نعمت برق برخوردار نیستند افزود: به محض برطرف شدن موانع ، شرکت توزیع کار برق رسانی به این روستا ها را نیز انجام خواهد داد.

مسئول نهاد پیشرفت بنیاد مستضعفان در چابهار نیز گفت: برای اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در جنوب سیستان و بلوچستان ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

صیاد ادامه داد: همکاری بنیاد مستضعفان با صنعت برق از سال ۹۹ و با تهیه ۳۰۰ ترانس و مشتقات آن برای محله مراد آباد در حاشیه شهر چابهار آغاز شده است و این همکاری تا برطرف کردن مشکلات برق سایر شهرهای استان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: با امضای این تفاهم نامه سه جانبه ، علاوه بر ارتقای شاخص‌های برق شهرستان، ۱۵۰ روستای چابهار و بخش پلان از برق مطمئن و پایدار بهره مند خواهند شد و مشکل افت ولتاژ آنها برطرف می شود.

خلیل عوض زاده به طرح بهارستان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در راستای توسعه و بهینه سازی شبکه برق روستایی این استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه برنامه توسعه و بهسازی شبکه برق ۱۰‌هزار روستای کشور تدوین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید گفت: سهم روستاهای سیستان و بلوچستان از این تعداد، توسعه و بهسازی شبکه ۶۶۰ روستا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمامی روستاهای دارای مجوز این استان از برق پایدار و مطمین برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار