معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی و حل مشکلات این قشر در استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۷۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 27 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، محسن شجاعی اظهار داشت: اشتغالزایی خانواده‌های زیر پوشش و زمینه سازی شغلی برای آنان، از جمله وظایف و خدمات بهزیستی در راستای رفع نیاز‌ها و ایجاد درآمد پایدار برای چنین خانواده‌هایی است.

وی افزود: از جمله این خدمات، اجرای طرح گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با هدف ارتقا سطح توانایی‌های افراد، کاهش وابستگی، توانمندسازی گروه ها، اشتغال پایدار و تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه‌ها است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به فعالیت ۲۵گروه همیار بهزیستی گفت: گروه‌های همیار بهزیستی از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد و دخترانشان تشکیل شده و معمولا تعداد اعضای این گروه‌ها میانگین پنج نفر است که در طول زمان ممکن است کم یا اضافه شود.

وی افزود: این گروه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله دوخت پوشاک مردانه بصورت سری دوزی، مهدکودک، خیاطی، آشپزی و پخت غذای آماده، پخت نان و سوپرمارکت فعالیت دارند.

شجاعی اضافه کرد: این سازمان در زمینه‌های مختلف از این گروه‌ها حمایت کرده و میانگین به هر گروه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال براساس نوع شغل ایجاد شده کمک می‌کند و بر روند فعالیتشان نظارت دارد.

وی یادآور شد: این افراد تا مقطعی مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و زمانی که به مرحله‌ای برسند که بتوانند مستقل شوند از چرخه حمایتی این نهاد خارج و حمایت از آن‌ها قطع خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار