رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: همدان با یک‌هزار و 600 بیمه شده در بخش عشایر رتبه اول کشوری را دارد.
کد خبر: ۹۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 21 September 2015
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: همدان با یک‌هزار و 600 بیمه شده در بخش عشایر رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش فارس؛ دومین جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با حضور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، استاندار و جمعی از فرمانداران و کارگزاران بیمه در همدان برگزار شد.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان در این جلسه اظهر کرد: سال گذشته پس از انعقاد تفاهم‌نامه در تیر‌ماه 44 ستاد شهرستانی اجرایی شده که در کشور بی‌نظیر بود.

مهدی سماوات ادامه داد: سه مشکل اساسی اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و اعتماد‌سازی را در صندوق بیمه روستاییان و عشایر شاهد هستیم که با فعالیت کارگزاران و استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری دستگاه‌های اجرایی سعی بر رفع این مشکلات داریم.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است، گفت: بیش از 14 هزار و 500 نفر طی یک سال زیر پوشش بیمه کشاورزی و عشایر در استان قرار گرفتند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: استان همدان در این زمینه سوم کشور بود و 200 درصد رشد نسبت به سال 92 داشتیم.

وی افزود: تعیین سهمیه تکلیفی برای هر شهرستان برای نخستین بار و آموزش بهورزان از جمله کار‌های صورت گرفته بوده است.

سماوات خاطر‌نشان کرد: یک‌هزار و 600 نفر جذب بیمه شده در بخش عشایری داشتیم که در این خصوص نیز رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دادیم.

وی در ادامه گفت: 3 هزار و 502 بیمه شده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و یک‌هزار و 500 بیمه شده زیر پوشش بهزیستی داشتیم.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدانبا بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 600 عشایر طی 10 سال گذشته بیمه شده‌اند، افزود: از این میزان 500 نفر در طول یک سال بیمه شدند که 65 درصد بیمه‌شده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی زیاد و عدم استقرار عشایر در یک منطقه خاص مقرر شده که کارگزاران بیمه در مناطق مستقر شوند.

مصطفی آزاد‌بخت فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: باید اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر از رسانه ملی بیشتر شود و برنامه‌ریزی برای استفاده کشاورزان از این برنامه‌ها نیز صورت گیرد.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه سال گذشته رشد بیمه‌شدگان در این شهرستان کند بود، گفت: از سال گذشته تاکنون 30 درصد رشد در شهرستان داشتیم.

مسعود بکایی میزان بیمه‌شدگان روستایی در اسدآباد را یک‎هزار نفر خواند و تصریح کرد: جامعه هدف 15 هزار نفر در استان بوده که 30 درصد جامعه روستایی اسدآباد بیمه شدند.

وی مشکلات مهم در میزان پایین بیمه‌شدگان را عنوان کرد و افزود: پایین بودن درصد حق دستمزد کارگزاران و طولانی بودن زمان ارائه کارت شناسایی بیمه‌شدگان از جمله مشکلات است.

فرماندار اسدآباد خواستار ایجاد روستاگردشی برای تبلیغات بیمه‌ای در روستا‌ها شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز بیان داشت: اعطای تعاونی به دامداران و باغداران را نیز در دستور کار داشته باشیم تا تعداد بیمه‌شدگان افزایش یابد.

مهرداد نادری‌فر ادامه داد: کشاورزان و روستاییان در صورت مشاهده منافع آنی، بهتر اعتماد می‌کنند و به سمت بیمه می‌آیند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، کارگزاران بیمه و سه تن از مستمری‌بگیران با اهدای لوح توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و استاندار تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار