واقعا چرا درحالی که مردم هنوز از رنج‌ها و آسیب‌های مالی و جانی بحران کرونا، نجات پیدا نکرده‌اند، باید بحران نابسامانی مدیریت توزیع برق نیز گریبانگیر آن‌ها شود؟
کد خبر: ۹۸۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 11 August 2021

تابناک ایلام؛ خداداد ابراهیمی ::حالی که شرکت توزیع نیروی برق تهران اعلام کرده؛" در روزهای گرم پیش رو نگران قطع برق نباشید." مردم استان‌های دورافتاده و مرزی، با معضلات قطعی مکرر برق دست وپنجه نرم می کنند.

این بدان معناست که پایتخت نشینی هم مزایای خاص خود را دارد.و ایضا وزارت نیرو استان‌های کوچک و کمترتوسعه یافته را شهروندان درجه دوم ایرانشهر تلقی می کند.

نشان به آن نشان که چنانچه برق کلانشهرها یک مرتبه در روز قطع شود، برق شهرهای محروم و کوچک سه بار در روز قطع می شود آن‌هم بدون اطلاع قبلی و خارج از جدول خاموشی‌های ازپیش اعلام شده.

 در شهرهای کوچک و محروم، قطع مکرر برق در تابستان داغ امسال مطابق جدول خاموشی‌ها، وضعیتی است که اغلب مردم این شهرها مدت‌هاست با آن کنار آمده‌ و ناگزیر از تحمل آن هستند.

 مردم اما بخشی از این بحران را حاصل تاثیرات مخرب تجارت "رمزارزها" و بخش اعظم آن را به سبب "سوء مدیریت‌"ها در شبکه سراسری توزیع برق تفسیر می کنند.

اما در متن معضل قطعی‌های برق، اخیرا رویدادی تعجب برانگیز و مشکوک ذهن مردم را مشغول کرده است و آن خاموشی‌های ناگهانی، عدم تطابق خاموشی‌ها با برنامه زمانبندی شده، قطعی‌های پنج دقیقه‌ای، خاموشی‌های نیم ساعته، قطعی‌های مشکوکی که حتی در دقیقه‌های آن نوعی تعمد و دخالت مخرب دیده می شود. به عنوان مثال:

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در منطقه فرهنگیان ایلام قرار بود طبق برنامه راس ساعت ۷ عصر برق قطع شود اما ساعت ۶ و پنجاه وپنج دقیقه قطع شد. و ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه عصر مجددا وصل شد. به عبارتی دیگر هم ساعت قطعی، رُند و طبیعی نبود و هم ساعت وصل آن.

همه‌ی این قضایا از یک موضوع حکایت دارد؛ که ممکن است جریانی تعمدا قصد عصبانی کردن مردم را داشته باشد و نارضایتی‌تراشی را سیاستگذاری کرده باشد.

واقعا چرا درحالی که مردم هنوز از رنج‌ها و آسیب‌های مالی و جانی بحران کرونا، نجات پیدا نکرده‌اند، باید بحران نابسامانی مدیریت توزیع برق نیز گریبانگیر آن‌ها شود؟

کلافه بودن از افزایش دمای طاقت‌فرسا در تابستان داغ امسال، آسیب دیدن وسایل برقی به علت قطعی‌های گاه وبیگاه برق، عدم پاسخگویی شفاف مسئولان ذیربط، مردم را در تنگنای معیشت و استیصال قرار داده است.

مردم انتظار دارند مسئولان ارشد ، نهادهای نظارتی و قضایی هرچه زودتر، نسبت به نابسامانی‌های توزیع برق واکنشی اثر گذار و امیدبخش نشان داده و عاملان این بحران آفرینی را بازخواست و محاکمه نمایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار