ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه زعفران در صدر کالاهای صادراتی استان قرار دارد، از رشد 210 درصدی صادرات چمدانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 23 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مسعود عاطفی در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با میزان صادرات خراسان رضوی در پنج ماه نخست سال 94 گفت: صادرات در این مدت 656 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته با 687 میلیون دلار صادرات، کاهش سه درصدی داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: میزان صادرات چمدانی استان نیز در پنج ماه ابتدایی سال گذشته، 5 میلیون و 825 هزار دلار بوده که امسال به 18 میلیون و 82 هزار دلار رسیده و از رشد 210 درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات از گمرک مشهد، دوغارون و باجیگران امسال کاهش یافته است، گفت: تنها در گمرک سرخس رشد 14 درصدی صادرات را شاهد بوده‌ایم.

عاطفی با اشاره به صادرات بازارچه‌ای استان اظهار کرد: میزان رشد صادرات بازارچه‌ای در باجگیران منفی بوده، اما در دوغارون رشد 24 درصدی داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیشترین میزان صادرات چمدانی استان را در پنج ماه ابتدایی امسال از مرز لطف‌آباد اعلام کرد و افزود: 14 میلیون و 108 هزار دلار از صادرات چمدانی استان از مرز لطف‌آباد بوده که نسبت به سال گذشته از رشد 415 درصدی برخوردار است.

عاطفی در ارتباط با اقلام صادراتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیشترین کالای صادراتی استان زعفران بوده که در پنج ماه نخست امسال 64 میلیون دلار بوده است و پس از زعفران اقلام صادراتی خراسان رضوی به ترتیب شامل گوجه فرنگی، کفپوش، روغن، سیمان، تخم‌مرغ، پسته و رنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات زعفران از طریق حمل‌ونقل هوایی و مابقی از طریق ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر با کمبود واگن در حمل‌ونقل ریلی برای صادرات روبه‌رو هستیم که امیدواریم هر چه زودتر با تدابیر اندیشیده شده این مشکل برطرف شود.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به کشورهای هدف صادراتی تصریح کرد: افغانستان، ترکمنستان، عراق، امارات، تاجیکستان، اسپانیا، قزاقستان، ازبکستان، چین و عربستان به ترتیب کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار