افزایش ۱۴ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی استان ترم اول امسال هزار و ۳۶۵ نفر دانشجو جذب کرده اند.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 15 December 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، میرحسن رسولی صدقیانی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۵ مرکز آموزش علمی کاربردی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۷ مرکز در شهرستان ارومیه و ۸ مرکز علمی کاربردی در شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

صدقیانی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک نظام آموزشی مهارتی و از نظر ساختاری و محتوای دوره‌های آموزشی آن به دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین نزدیک‌تر است و در اشتغال و کارآفرینی در سطح جامعه نقش به سزایی دارد.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد سرفصل‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارتی است و در کارگاه‌های آموزشی و مهارتی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: نزدیک به یک هزار نفر مدرس در مجموعه جامع علمی کاربردی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و در ترم جاری ۵۷۵ نفر مدرس در امر تدریس در دانشگاه‌ها همکاری دارند.

صدقیانی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ دانشجو در سطح استان در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که ۲ هزار نفر از این تعداد در مقطع کاردانی و ۱۸۰۰ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تعداد رشته محل‌های مراکز ۱۵ گانه شامل ۸۶ رشته محل کاردانی و ۵۷ رشته محل کارشناسی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: از بدو تاسیس این مجموعه ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاه جامع علمی کاربردی فارغ التحصیل شدند و در بخش‌های مختلف بازار کار مشغول به فعالیت هستند.

صدقیانی تصریح کرد: این مجموعه هر سال در مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند که در مهرماه سال جاری مراکز اموزش علمی کاربردی استان یک هزار و ۳۶۵ دانشجو جذب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش جذب دانشجو داشته است.

وی گفت: سهم آموزش مهارتی در کشور ۱۵ درصد استاما تا پایان برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی به ۳۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی افزود: پذیرش بهمن ماه سال جاری از ۱۶ آذرماه آغاز شده و تا اول دیماه ۱۴۰۰ ثبت نام ادامه دارد.

وی اظهار کرد: برای پذیرش بهمن ماه مراکز در ۱۷۳ رشته محل کاردانی و کارشناسی و ۷۰ رشته محل کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه شهریه پایین از نکات بارز این دانشگاه نسبت به سایر مراکز آموزشی است، گفت: این دانشگاه از طرف صندوق رفاه وام تحصیلی به میزان یک میلیون سیصدهزار تومان در هر ترم به دانشجویان اعطا می‌نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار