فیروزآباد بیشترین میزان بارندگی را داشته است

سرپرست هواشناسی استان فارس پنجشنبه اعلام کرد:بررسی ۲۴ ساعت گذشته در ۲۹ ایستگاه هواشناسی استان نشانگر ۱۵۴ میلیمتر باران است که شهرستان فیروزآباد با ۲۶ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در استان داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 30 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سعید رنجبر بیان داشت: پس از شهرستان فیروزآباد که بیشترین میزان بارندگی داشت، سپیدان، نورآباد ممسنی، کازرون، شیراز، درودزن مرودشت ، پاسارگاد و فراشبند به ترتیب با حدود ۲۳، ۲۰، ۱۸، ۸، ۸، ۸ و ۷ میلیمتر در ردیف بعدی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: ۳۳ ایستگاه هواشنایی در استان فارس فعال است که طی ۲۴ ساعت گذشته تنها سه ایستگاه آباده، ایزدخواست و نی ریز بارندگی نداشته است.

رنجبر گفت: همچنین در شهرستان سپیدان تاکنون هفت سانتی متر برف باریده است.

سرپرست هواشناسی فارس ادامه داد: آسمان فارس پنجشنبه ۹ دی ماه، ابری، اما امشب وزش باد در نواحی شمال شرق وجود دارد و بارش باران بویژه طی بعد از ظهر و شب و به خصوص در نیمه غربی و مرکزی استان ادامه دارد ضمن اینکه شامگاه پنجشنبه بارش برف در نواحی سردسیر شمالی و شمال شرق و با احتمال برای برخی نواحی مرکزی پیش بینی می شود.

او گفت : همچنین برای جمعه دهم دیماه نیز آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعد از ظهر در نواحی شرقی وزش باد و در برخی نقاط بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

رنجبر افزود : بر اساس نقشه هواشناسی طی روز شنبه ۱۱ دیماه تقریبا بارشی نخواهیم داشت اما برای بامداد یکشنبه ۱۲ دیماه بارشها از مناطق جنوبی شروع شده و بتدریج طی روز کل استان را در برمی گیرد و در دوشنبه ۱۳ دیماه از شدت بارش ها کاسته شده و بتدریج تا آخر روز بارشها از مناطق جنوبی خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد : برای بعدازظهر یکشنبه ۱۲ دیماه هم بارش برف در مناطق سردسیر و برخی نقاط مرکزی استان و ارتفاعات محتمل شده است.

رنجبر اظهار داشت: منطقه ایزدخواست ، سپیدان ،و صفاشهر با یک درجه بالای صفر سردترین نقاط استان بودند و منطقه فورگ داراب هم با ۲۱ درجه بالای صفرگرمترین مناطق استان فارس گزارش شده است.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی بامداد امروزپنجشنبه به چهار درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته هم به ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار