عدم تخصیص کمک بلاعوض به زلزله زدگان اندیکا

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان اندیکا گفت: یکی از اشکالاتی که وجود دارد، عدم تخصیص کمک های بلاعوض است. برخی از عشایر، تمایلی به گرفتن وام ندارند و خانه بسیاری از این افراد، با همین کمک های بلاعوض نیز بازسازی می شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ 03 January 2022

صادق خلیلیان در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: ان شالله با این جلسات و بازدیدها همانطور که تا کنون پیشرفت های خوبی را در بحث زلزله و رفع محرومیت به وجود آورده است، بتوانیم کار را با سرعت بیشتری دنبال کرده و به سرانجام برسانیم و شاهد این باشیم که تا قبل از پایان سال، بخشی از عشایر در سکونتگاه ها و منازل مطمئن و استاندارد ساکن شوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه تصمیماتی که گرفته شده، تا کنون به صورت نسبی و به خوبی انجام شده اند. در این راستا تعهد تامین مایحتاج ضروری زندگی مانند قالی، یخچال و اجاق گاز برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار تخصیص داده شد که این اقلام، زیر نظر فرماندار به تدریج توزیع خواهند شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این اقدام کمک مناسبی است. البته ایتدا باید این خانه ها ساخته شود و سپس این اقلام، در اختیار افراد قرار بگیرد.

وی گفت: در خصوص مباحث مربوط به راه باید تصمیمی گرفته شود تا این راه ها با توجه به اینکه ۴۳ سال از انقلاب گذشته است، را تحت پوشش قرار دهیم و به مرحله اسفالت برسانیم تا با بارندگی آسیب نبینند و راهی مطمئن باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بسیاری از افراد ساکن این مناطق، تولید کننده هستند و می توانند با استفاده از جاده، محصولات خود را با هزینه های کمتر برسانند و یا اقلام خود را با هزینه های کمتری برسانند.

خلیلیان با اشاره به بحث آب و برق این مناطق گفت: در این راستا تصمیماتی گرفته شد و در قرارگاه زلزله این مباحث دنبال می شوند. به حول قوه الهی کار با جدیت دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید جلسه ای ویژه گرفته شود تا پا به پای بحث سکونت دائم، ساخت جایگاه های استقرار دام با سرعت بیشتری انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: یکی از اشکالاتی که وجود دارد، عدم تخصیص کمک های بلاعوض است. برخی از عشایر، تمایلی به گرفتن وام ندارند و خانه بسیاری از این افراد، با همین کمک های بلاعوض نیز بازسازی می شود.

وی بیان کرد: درخواست بنده این است افرادی که آمادگی مشارکت در ساخت را دارند و با در اختیار قرار دادن مصالح به آن ها، خودشان توان بازسازی را داشته باشند، این کار صورت بگیرد. 

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر بتوانیم با حضور یک ناظر فنی، استانداردها را نیز در اختیار این افراد قرار دهیم، این کار قدمی رو به جلو خواهد بود و روند بازسازی نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

خلیلیان گفت: این کار کمک می کند تا به صورت موازی از توان بنیاد مسکن، قرارگاه و بسیج سازندگی و مردم در راستای تسریع بازسازی ساخت مسکن دائم و جایگاه های دام استفاده شود و موجب می شود خود مردم در بازسازی حضور داشته باشند و همه بار بر روی دستگاه های دولتی که درگیر مباحث اداری هستند انداخته نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار