10 توصیه موثر برای کاهش مصرف قند و شکر

کاهش مصرف قند و شکر نخستین مرحله برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 18 January 2022

اعظم فرمانی کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:مصرف بی رویه قند و شکر یکی از علت های ابتلا به چاقی و بیماری‌ دیابت است و بنابراین کاهش مصرف قند و شکر نخستین مرحله برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

وی در ادامه افزود: برای کاهش استفاده قند و شکر در هنگام خرید مواد غذایی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای را به دقت بررسی کنیم تا بتوانیم مواد غذایی حاوی قند کمتری را انتخاب و خریداری کنیم وهمچنین در مصرف آبمیوه های صنعتی، نوشیدنی های گازدار و حاوی قند افزوده را محدود کنیم و به جای نوشیدنی های گازدار مصرف شیرهای طعم دار به ویژه انواع صنعتی، از شیر ساده کم چرب استفاده کنیم.

این کارشناس تاکید کرد:در مصرف مواد قندی به ویژه قندهای ساده مثل شیرینی، شکلات، مربا، عسل و شربت ها، حد اعتدال را رعایت کرده و حتی می توانیم به جای این ها از خرما، توت خشک، انجیر خشک و کشمش در حد متعادل استفاده کنیم.

فرمانی تصریح کرد:آب و دوغ کم نمک را جایگزین انواع نوشابه، آب میوه های صنعتی و شربت ها می‌توان کرد و خرید انواع شیرینی، کلوچه و شکلات را محدود و منحصر به مناسبت های خاص کنیم و در منازل مقدار شکر مورد استفاده در انواع غذا، کیک و شیرینی خانگی را کاهش دهیم.

اعظم فرمانی گفت: باید در نظر داشته باشیم که قهوه و نسکافه های فوری حاوی میزان زیادی شکر افزوده است

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کودکان مبتلا به بیش فعالی اضافه کرد: مصرف زیاد قندهای ساده در تشدید علائم این کودکان موثر است.بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد غذایی در برنامه غذایی این کودکان محدود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار