دلیل کاهش سرعت اینترنت در روز‌های گذشته چیست؟

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد: قطع یکی از فیبر‌های نوری و اشکال در توزیع ترافیک از دلایل افت سرعت اینترنت در روز‌های گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 26 February 2022

محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: امروزه اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت نیاز حیاتی مردم برای زندگی و کسب و کار و آموزش است و در دوران دو ساله شیوع کرونا با توجه به افزایش نیاز با جهش سه برابری مصرف داده مواجه شدیم.دلیل کاهش سرعت اینترنت در روز‌های گذشته چیست؟


وی افزود: در روز‌های اخیر نیز قرنطینگی و سخت گیری‌های کرونایی سبب افزایش مصرف اینترنت شده است.


مدیرکل ارتباطات و فناوری استان تصریح کرد: قطع یکی از فیبر‌های نوری در دریا سبب کاهش سرعت اینترنت شده بود که این مشکل حل شده و سرعت افزایش یافت. در حال افزایش پهنه باند خارجی هستیم تا نیاز مردم تامین شود.


پاکدل با اشاره به افزایش مستمر پهنه باند اظهار داشت: زیرساخت‌های اینترنت در استان یزد تا پنج برابر اوج مصرف، جوابگوی پهنای باند مصرف مردم است و در کشور نیز این مساله دنبال می‌شود.


وی ادامه داد: کیفیت پایین اینترنت در روز‌های گذشته ناشی از توزیع ترافیک در شبکه تلفن همراه و خانگی بوده که این مساله در حال پیگیری است تا سرعت‌ها افزایش یابد و بر این اساس سیگنال جدیدی به اپراتور همراه اضافه شده تا سرعت افزایش یابد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری استان تأکید کرد که سرعت اینترنت به ویژه در استان یزد تا پایان سال بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار