بسترهای برگزاری انتخابات سالم ایجاد شود

کد خبر: ۱۰۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 29 September 2015
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتخابات آینده مهم و تعیین‌کننده است، گفت: بسترهای برگزاری انتخاباتی سالم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، معصومه ابتکار در نشست احزاب سیاسی استان البرز گفت: در بحث قانونگرایی باید به رعایت عدالت توجه داشت، اصلی که اجازه می‌دهد تا مردم از بین سلایق مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه امروز فضا برای فعالیت احزاب بهتر از گذشته شده است، گفت: باید تلاش کنیم این فضا در سطح استان‌ها نیز تعمیم پیدا کند و احزاب خوب و توانمندی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به هیچ عنوان نباید سختی‌ها ما را از آرمان‌هایی که داریم دور سازد.

ابتکار با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت یازدهم تأکید کرد: همت و همراهی مردم و رهبری انقلاب اسلامی از دولت تا جایی بوده است که توافق هسته‌ای در سطح بین‌المللی رقم خورد و امروز ایران اسلامی نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کند و جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با تأکید بر ضرورت نگاه جامع و معتدل گفت: در دولت قبل موضوعاتی مثل محیط زیست و شاخصه‌های آن مورد بی‌توجهی مطلق قرار گرفته اما این روند در دولت یازدهم تغییر کرده است و شاهد اقدامات موثری از سوی وزارتخانه‌های متعدد در این حوزه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه احزاب پیشرو، موضوع محیط زیست را از برنامه‌های کلیدی خود قرار داده‌اند، افزود: فعالان سیاسی در مطالبات خود پیوند محیط زیست و سیاست را از مولفه‌های مهم خود می‌دانند، گروه‌ها و جریانات سیاسی باید اهداف جهانی توسعه پایدار را در بحث برابری جنسیتی، صلح و اعتدال مورد توجه قرار دهند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در شرایط سخت تسلیم ناامیدی‌ها نشدند، گفت: دولت تدبیر و امید محصول ائتلاف راهبردی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بوده است.

وی در جریان این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تسلیت به خانواده‌های چشم انتظار فاجعه منا، روحیه امید را تداوم‌بخش تلاش‌های دولت یازدهم دانست و بیان داشت: با وجود شرایط سختی که بر کشور مستولی شده بود، مردم تسلیم ناامیدی نشدند و با مردم‌سالاری دینی نشأت گرفته از انتخابات سال 92، امروز شاهد تحولات اساسی در مدیریت کشور هستیم.

ابتکار با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات امروز به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: تمامی تلاش‌های سیاست‌ورزان و فعالان مدنی بر آن است که وعده‌های دولت محقق شود و شاهد بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح مطالبات فعالان سیاسی شعله امید را در دل‌های مردم زنده می‌کند، تصریح کرد: صبر و استقامت شما در شرایط فعلی نشان از پایبندی به اصول دارد و قطعا با فداکاری و پیگیری‌های جدی شما شرایط کشور رو به بهبود خواهد رفت.

وی با مثبت خواندن تلاش‌های استاندار البرز در دوران کوتاه استقرار در این استان به عنوان نمادی از پایندی به اصول دولت اعتدال گفت: دولت اعتدال در تعریف مبانی اعتدالگرایی با توجه به ائتلاف راهبردی که اصلاح‌طلبان و میانه‌روهای اصولگرا اشاره داشت و بر استمرار این ائتلاف در طی مسیر آتی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار