روند روبه جلوی تولید آبزیان در کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شیلات گفت: میزان تولیدات آبزیان در کشور در سال‌جاری به بیش از یک میلیون تن می‌رسد تا در همه استان‌ها یک روند رو به جلو را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 08 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمزه رستم‌پور عصر امروز در جریان بازدید از فعالیت استخرهای مختلف تولید آبزیان در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته مجموع تولید ما به بیش از 900 هزار تن رسید که از این تعداد سهم استان اردبیل حدود 7 هزار تن بوده است.

وی تصریح کرد: امسال براساس برآوردها و پیش‌بینی‌ها میزان تولید اعم از ماهیان سردابی و گرمابی به یک میلیون تن می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود رقم تولیدی استان اردبیل نیز 20 درصد افزایش یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شیلات با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل در بین استان‌های غیر‌ساحلی و غرب کشور که اغلب گوشت قرمز مصرف می‌کنند، بالا رفته است، گفت: این سرانه در حال حاضر 9.7 کیلوگرم است.

رستم‌پور با یادآوری اینکه استان اردبیل در زمینه تولید ماهی از استان‌های موفق و خودکفای کشور است، افزود: با توسعه فعالیت‌های صید و صیادی و تکثیر و پرورش آبزیان در این استان علاوه بر تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور، زمینه افزایش درآمد خانوارها فراهم آمده است.

وی ترویج فرهنگ مصرف آبزی‌پروری، توسعه پرورش ماهیان، مکانیزه کردن تولید، ساماندهی بازار، توسعه صادرات، ایجاد کارخانه‌های فرآوری و بومی‌سازی آن به همراه ترویج فرهنگ مصرف آبزی‌پروری را از برنامه‌ها و رویکردهای جدی شیلات ایران اعلام کرد.

رستم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم استان اردبیل نیز به عنوان استان غیر ساحلی بتواند در تولید انواع آبزیان موفق عمل کرده و در بالا بردن سرانه مصرف ماهی نیز بیشتر از این موفق عمل کند.

معاون سازمان شیلات ایران حرکت خوب این استان را در تدارک مزارع پرورش ماهی در قفس یادآور شد و اضافه کرد: این کار نقش مهمی را در ایجاد اشتغال و اقتصاد پایدار برای کشور و منطقه به همراه داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار