کمبود مکان عرضه صنایع دستی برای بانوان مازندران

بهره مندی از خلاقیت‌های زنان و تشویق آنان به عنوان راهبران مدیریت خرید خانواده از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است و به افزایش تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار پر و بال می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 23 December 2022

بانوان به‌ عنوان نیمی از جمعیت مازندران در جای جای اقتصاد و تولید نقش‌آفرینی دارند باوجود مهارت‌ها و ارزش‌ افزوده‌ای که در عرصه تولید ایجاد می‌کنند اما آنها سالهاست برای عرضه و فروش محصولات خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشارکت‌جویی زنان ماهر و متخصص به تناسب آمار دانش‌آموختگان و نیروهای آماده برای فعالیت نیست و در حالی‌ که رونق تولید و اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد کلان در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور ترسیم شده، باید نقش پنهان زنان در این مسیر برجسته شده و به تناسب جمعیت زنان مشارکت‌جویی و سهم پذیری آنان از لایه‌های کسب و کار در حیطه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات افزایش یابد.

زنان به‌عنوان رکن پایه خانواده نیز می‌توانند در رونق اقتصادی نقش‌آفرینی داشته باشند به‌طوری‌که ذائقه و رفتارهای مصرفی در خانواده با دخالت مستقیم زنان شکل گرفته و تقویت می‌شود و پیشبرد سیاست‌های استفاده از کالای ایرانی و دوری از تجمل‌گرایی و مصرف زدگی نیز با راهبری زنان در کالبد خانواده و در پی آن در شریان‌های جامعه هدایت می‌شود، چیزی که کشور در شرایط کنونی به شدت نیازمند آن است.

بهره مندی از خلاقیت‌های زنان و تشویق آنان به عنوان راهبران مدیریت خرید خانواده از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است و به افزایش تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار پر و بال می‌دهد.

براساس آمار و اطلاعات بیش از ۳۲ درصد اعضای تعاونی های فعال کشور زنان هستند و بیشترین تعداد تعاونی‌ها با ۹ هزار و ۵۵۸ تعاونی معادل ۹۳ درصد در بخش خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی، فرش دستباف مشغول فعالیت هستند و به تعبیری دیگر نیز بیش از ۶ هزار و ۲۳۳ تعاونی معادل ۶۱ درصد تعاونی های زنان در بخش تولیدی، فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار