شبستر با 4.68 درصد کمترین میزان بیکاری آذربایجان‌شرقی را دارد

به گزارش تابناک تبریز ، سیدسعید کاشانی فرماندار شهرستان شبستر در مراسم افتتاح طرح هادی روستای «یوسف‌آباد» شهرستان شبستر بر میزان مشارکت بالای مردم شبستر در اجرایی کردن برنامه‌های عمرانی اشاره و اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید این است که بیشترین امکانات را برای تقویت بنیه روستائیان صرف کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 08 October 2015

وی از قول رئیس جمهور برای صرف اعتبار 500 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه روستایی برای تامین آب شرب روستاهای کشور در سال جاری خبر داد و گفت: شبستر با 4.68 درصد کمترین میزان بیکاری استان را دارد.

وی با بیان اینکه شبستر با 4.68 درصد کمترین میزان بیکاری استان را دارد، افزود: شهرستان شبستر دارای 7 دانشگاه، 11 هزار دانشجو، 7 شهرک و ناحیه صنعتی و در مجموع شهرستانی مهاجرپذیر است و سرمایه‌گذاران و خیرین فعال در ارتباط با ایجاد زیرساخت‌ها همواره رقابت سازنده‌ای برای تزریق سرمایه‌های خود به این منطقه داشته‌اند.

کاشانی اظهار داشت: برای اجرایی کردن و به مرحله بهره‌برداری رساندن طرح‌های هادی شهرستان، تاکنون 480 میلیون تومان از طریق مشارکت مردم، خیران و شهرداری‌ها و 427 میلیون تومان نیز از محل اعتبارت دولتی صرف شده است.

فرماندار شبستر ادامه داد: اعتباراتی که در سال 93 به مناطق روستایی تخصیص یافته در 10 سال گذشته بی‌سابقه بود و امیدواریم وضعیت این اعتبارات امسال چه در حوزه شهرداری‌ها و چه در حوزه دهیاری‌ها بیشتر و بهتر از سال قبل باشد.

این مسئول همچنین از تخصیص اعتبار 500 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه روستایی برای تامین آب شرب روستاهای کشور در سال جاری خبر داد و گفت: 76 روستای شبستر پرجمعیت بوده و توان بالایی از نظر تولید و مشارکت دارند اما به هرحال مردم شهرستان لایق وضعیتی بهتر از وضعیت موجود هستند.

وی با بیان اینکه مطالعه طرح هادی روستایی در 70 روستا و اجرای طرح هادی در 36 روستای شهرستان شبستر به اتمام رسیده و برای 13 هزار و 712 واحد مسکن روستایی شهرستان سند مالکیت صادر شده است، افزود: نوسازی و بازسازی 6 هزار و 300 واحد مسکن روستایی تکمیل و برای 154 واحد آسیب دیده در زلزله ارسباران تسهیلات بازسازی ارائه شده است.

کاشانی اعلام کرد: در سال‌جاری از ردیف اعتبارات تملک دارایی استان 13 میلیارد تومان، از محل ماده 180، چهار میلیارد تومان و برای تامین آب شرب 6 میلیارد تومان جذب شهرستان شبستر کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار