اختصاص یک و نیم میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی ساوه

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی گفت: امسال در مجموع یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار استانی برای احیای بناهای تاریخی اختصاص یافته که بعد از وصول آن مرمت به سرعت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱ 26 January 2023

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان در جلسه شورای اسلامی شهر ساوه که با هدف تعیین تکلیف و احیای برخی بناهای بناهای تاریخی این شهر انجام شد، افزود: ما نیز در اداره کل مرکز استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم اما برخی از نیازهای شهرستانها از طریق استان قابل پیگیری است.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی ادامه داد: بناهای حمام تاریخی حاج میرزا یوسف واقع در میدان انقلاب و آب انبار مجموعه "عبدل آباد" ملقب به آب انبار "کلبعلی خان خلج" آماده هر گونه همکاری هستیم و پیرو تفاهم‌نامه‌‌های صورت گرفته با اداره اوقاف و امور خیریه هم در بحث واگذاری و هم مرمت آمادگی لازم را داریم.
مرزبان اظهار داشت: امسال خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای احیای بافت‌های تاریخی اعتباراتی جذب شده که حدود یک میلیارد تومان آن برای مرمت مسجد جامع ساوه و رقمی هم برای بازار ساوه جذب شده که پیگیریم بعد از دریافت این اعتبار به زودی مرمت‌ها را آغاز کنیم.
او از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در خصوص مرمت و بازسازی بازار تاریخی قدردانی کرد و گفت: مسجد جامع ساوه در قسمت محوطه‌سازی و بندکشی دیوارها و مبارزه با موریانه به مرمت اضطراری نیاز دارد که به زودی با تحقق این اعتبار مرمت آن با همکاری شهرداری ساوه آغاز خواهد شد.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی افزود: حمام بازار ساوه نیز پیرو تفاهم نامه انجام شده با اوقاف و امور خیریه شهرستان و با نظارت کارشناسی میراث‌فرهنگی به زودی مرمت و بازسازی خواهد شد.
مرزبان با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از بهترین نیروهای این اداره کل در حوزه صنایع دستی، گردشگری و مرمت بازنشسته شده‌اند و متاسفانه جذب نیروی جایگزین آنان انجام نشده است تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه بودجه اقداماتی برای جذب نیرو برای در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار