معاون اقتصادی استانداری؛

ضرورت همکاری بانک ها برای اجرای طرح جهاد روشنایی

عسکری از مدیران بانک‌های عامل خواست عملکرد خود را در پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و نصب صفحه های خورشیدی تسهیل دهند.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 28 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی، نصب صفحه های خورشیدی در روستا‌ها و مشاغل خانگی استان گفت: لازم است که سرعت کار بانک‌های عامل این استان برای پرداخت تسهیلات در هر سه بخش بالا رفته و تحرک بیشتری انجام شود.

وی خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات به منظور نصب پنل خورشیدی در روستا‌های این استان ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان شد.

عسکری افزود: نصب صفحه خورشیدی در روستا‌ها با عنوان «جهاد روشنایی» یک طرح ملی بوده و ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است که در سراسر کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: براساس این طرح ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و اقساط ۸۰ ماهه برای خرید صفحه خورشیدی پنج کیلوواتی به متقاضیان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان پرداخت می‌شود.

دکترعسکری عنوان کرد: انرژی برق تولیدی از هر پنل خورشیدی نصب شده در روستا‌های استان از سوی شرکت توزیع نیروی برق این استان خریداری و وارد مدار می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری گفت: ماهانه نیز مبلغی از سوی شرکت توزیع نیروی برق این استان به فرد مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان پرداخت خواهد شد.

عسکری اظهار داشت: نصب پنل خورشیدی در روستا‌های استان فرصتی مناسب به منظور درآمدزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان است که باید استفاده بهینه‌ای از آن شود.

وی بر لزوم استقرار کارشناس از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در شرکت توزیع نیروی برق این استان برای پیشبرد مطلوبتر امور مربوط به نصب پنل خورشیدی در روستا‌ها تأکید کرد.

عسکری تاکید کرد: نشست‌های رفع نواقص و ایراد‌ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار