صید ماهیان استخوانی دریای خزر در گیلان آغاز شد

کد خبر: ۱۱۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 12 October 2015
مدیرکل شیلات گیلان از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در این استان خبر داد.

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی با تبریک آغاز فعالیت صیادان اظهار کرد: از امروز صید ماهیان استخوانی دریای خزر در قالب 52 شرکت تعاونی صیادی پره در گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار صیاد گیلانی تورهای خود را به آب می‌اندازند، تصریح کرد: صید قانونی و رسمی ماهیان دریای خزر هر سال از 20 مهر آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فعالیت شرکت‌های تعاونی پره در این استان افزود: شرایط جوی در صید ماهیان تاثیرگذار است و امیدواریم امسال بتوانیم صید خوب و مناسبی داشته باشیم.

وی تعیین زمان صید ماهیان استخوانی دریای خزر را توسط سازمان شیلات ایران عنوان کرد و یادآور شد: رعایت قوانین و مقررات ابلاغی این سازمان توسط صیادان امری مهم است.

سعیدی حفظ و بازسازی ذخایر و تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی به‌ویژه از نوع سفید را اقدام مهم شیلات دانست و خاطرنشان کرد: این امر به بهره‌برداری پایدار از ذخایر آبزیان کمک می‌کند.

وی توسعه آبزی‌پروری را نخستین محوری دانست که اجرای طرح مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی را شامل می‌شود و گفت: در توسعه آبزی‌پروری اجرای طرح‌های نوین و تحول‌زا مهم است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه حفاظت و صیانت از گونه‌های ارزشمند دریای خزر جزو برنامه‌های مهم شیلات استان است، متذکر شد: برای این منظور توسعه پرورش ماهی در قفس و محیط‌های محصور در دریای خزر را در برنامه داریم.

به گزارش فارس، صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار