ضرورت الزام حفظ رمز توسط صاحبان کارت بانکی

مدیر روابط عمومی اداره امور شعب بانک ملی استان البرز گفت: حفظ رمز توسط صاحب کارت بانک اولین اولویت برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز توسط کلاهبرداران است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 14 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» لیلا مقیمی گفت: با پیشرفت فناوری، تغییر شیوه بانکداری از سنتی به الکترونیکی با تمام مزایا و سهولتی که برای دارندگان کارت به ارمغان داشته اما آمارها نشان از افزایش جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی دارد .

وی اضافه کرد : قبل از خرید از طریق پایانه های فروش موجود در فروشگاه ها ، برای مانده گیری کارت خود از طریق همان کارت خوان فروشگاه اقدام کرده تا در صورت تراکنش خرید ناموفق در فروشگاه امکان اثبات مانده به فروشنده باشد.
مقیمی خاطرنشان کرد : در فروشگاه ها و هنگام خرید از پایانه فروش، مشتری باید رمز کارت را وارد دستگاه کند و از اعلام آن به فروشنده خودداری کرده و هنگام وارد کردن رمز کارت در پایانه فروش ، دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان وارد کننده رمز قرار داده تا امکان مشاهده رمز برای دیگران وجود نداشته باشد.
وی بیان کرد : کاربران چنانچه در فروشگاهی مجبور به اعلام رمزکارت خود شدند، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام کنند.

وی گفت: دستگاه پوز (POS) باید در محلی مناسب که به راحتی در دسترس مشتری برای وارد کردن رمز عبور قرار داشته باشد، نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار