۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی بزرگترین طرح آبرسانی به تفرش

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: طرح آب‌رسانی از چشمه هفتیان تفرش به روستاهای این شهرستان بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴ 29 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عزت اله آمری امروز یکشنبه در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:این طرح انتقال آب، از ابر طرح‌های آبرسانی در سطح ملی به علت شرایط توپوگرافی مسیر، از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح با هدف تامین آب برای ۳۲ هزار نفر جمعیت شهرستان تفرش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد،افزود: این طرح انتقال آب، از ابر طرح‌های آبرسانی در سطح ملی به علت شرایط توپوگرافی مسیر، از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی درحال انجام است.

آمری با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای این طرح هزینه صرف شده است،ادامه داد:در اجرای این طرح، انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مطمئن و پایدار به شهرستان تفرش و انتقال۵۰ لیتر بر ثانیه به روستاهای در طول مسیر پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به ضعف منابع آبی زیرزمینی شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن ترین و منابع آبی موجود در شهرستان است که به خوبی از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، مشاوره و طراحی شده است.

آمری افزود: ایستگاه‌های پمپاژ جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه از جمله ایستگاه‌های واقع شده در مسیر پروژه آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار