قم در موکب داری عملکردی درخشان و پیشتاز دارد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: هیچ مانعی در برابر زائران و عاشق سیدالشهدا برای پیاده روی اربعین وجود ندارد وبا وجود گرمای شدید بر تعداد زائران نیز افزوده شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ 22 August 2024

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب بازدید از موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم المقدسه مستقر در کربلا و در دیدار با مدیر این موکب با اشاره به امکاناتی که برای رفاه زائر در همه مواکب عراقی و ایرانی ایجاد شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ مشکلی برای هیچ یک از زائران اربعین گزارش نشده است.با وجود امکانات گسترده ای که جهت رفاه و تکریم زائران فراهم آمده است موکب قم مانند سال های گذشته عملکردی درخشان دارد و پیشتاز در موکب داری است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه فاصله سنی کوچکترین زائر ثبت نامی در سامانه سماح با بزرگترین زائر بیش از ۱۰۰ سال است، گفت: بزرگترین زائر اربعین امسال ۱۰۳ ساله است و کوچکترین زائر نیز ۱۸ روزه در سامانه ثبت شده است و این عشق به سیدالشهدا را با هیچ معیاری نمی توان سنجید.

وی با اشاره به اینکه از فرصت‌ خدمت به زائران اربعین بیشتر بهره را برد، اظهار کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) هرساله، شکوه عظمت ایثار، فداکاری و اتحاد بین مسلمانان و عشق به حسین بن علی را بیش از پیش به جهانیان نشان میدهد.

نواب تأکید کرد: پیوند ملت های عاشق سیدالشهدا ناگسستنی است و این تکریم مواکب از زائران بدون در نظر گرفتن، رنگ و نژاد و ملیت مصداق این حقیقت است که حب الحسین یجمعنا.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار