نماینده ولی فقیه همدان:

کشورهایی در جنگ موفق بودند که با اراده در مقابل دشمن ایستادگی کردند

گروه استانها_ مراسم گرامیداشت عملیات شکوهمند هوایی کمان ۹۹ ، شامگاه دوشنبه، با حضور امام جمعه و استاندار همدان، فرمانده، کارکنان و خلبانان پیشکسوت پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶ 24 September 2024

به گزارش «تابناک همدان»، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: در جنگ تحمیلی ۳۶ کشور از رژیم بعثی حمایت کردند، اما جوانان ما با شجاعت، همت کردند و اجازه ندادند که دشمن به خاک کشور تعدی کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی افزود: رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مایه و افتخار و سربلندی برای نسل امروز است .

وی در ادامه گفت: کشورهایی در جنگ موفق بودند که با اراده در مقابل دشمنان متجاوز ایستادگی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به شهدای خلبان تاکید کرد و گفت: هر چند برخی معابر و خیابان ها به نام شهدای خلبان مزین شده اما کافی نیست و باید برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شهدا اقداماتی شایسته این عزیزان صورت پذیرد.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه در این مراسم گفت: پس از تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران، غیورمردان ایران با رشادت در مقابل دشمنی که قصد داشت در کمتر از یک هفته به تهران برسد ایستادند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی افزود: به پرواز درآوردن جنگنده دارای مهمات برای هدف قرار دادن دشمن در خارج از کشور به دلیل احتمال زیاد خطا،خیلی سخت است.

وی اضافه کرد: اما عملیات راهبردی هوایی کمان ۹۹ با هدف انهدام تهاجمی رژیم بعث عراق با رمز کمان ۹۹ ، در سال ۵۹ انجام شد و لرزه بر پیکره دشمنان انداخت.

در این عملیات ۱۶۰ فروند هواپیمای جنگی و ۶۰ فروند هواپیمای پشتیبانی، اقدام به بمباران پایگاه هوایی کرکوک، موصل، الرشید، حبانه، ناصریه، شعیبیه، کوت المثنی و پایگاه نظامی نیروهای احتیاط دشمن در عمق خاک عراق کردند و پایگاه ها و مراکز راهبردی عراق را مورد هدف قرار دادند.

در پایان این مراسم از خلبانان پیشکسوت حاضر در این عملیات تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/گ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار