نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش عنوان کرد:

هوش مصنوعی ابزاری فناورانه و تحول‌گرا در سازمان‌ها

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در همایش آینده پژوهی هوش مصنوعی و فناوری‌های نو ظهور گفت: هوش مصنوعی ابزاری فناورانه و عاملی تحول‌گرا در سازمان‌ها و صنایع مختلف خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ 30 September 2024

کمال حسینی- به گزارش تابناک، همایش آینده پژوهی هوش مصنوعی و فناوری‌های نو ظهور به همت اتاق بازرگانی مشترک و ایران اتریش برگزار شد.

در ابتدای مراسم، پیام باقری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با قدردانی از برگزاری این همایش، گفت: امروزه تحولات فناورانه با سرعتی باور نکردنی در حال حرکت است و ما در ایران علی الخصوص بخش خصوصی، بیش از پیش باید به این مقوله توجه کنیم.

وی افزود: با استفاده از آینده پژوهی، چشم اندازی از فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو خواهیم داشت و بخش خصوصی می‌تواند سرمایه گذاری خوبی در فناوری‌های نو ظهور به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با سیاست گذاری‌های هوشمند می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای بخش خصوصی در زمینه فناوری ایجاد کرده و با هم افزایی میان دولت، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، به یکی از پیشتازان هوش مصنوعی و حوزه فناورانه تبدیل خواهیم شد.

باقری در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم حرکت‌های فناورانه و نوآورانه مورد حمایت اتاق بازرگانی ایران قرار گرفته و حمایت خود را از به نحو احسن انجام دهیم.

در ادامه، دکتر علیرضا ناظم الرعایایی، موسس اتاق بازرگانی مشترک ایران_اتریش، گفت: به دلیل اهمیت تاثیر هوش مصنوعی آینده در سازمان‌های مختلف، می‌توان گفت کشور اتریش که در آن، سه سازمان مهم بین‌المللی ملل متحد، اوپک و همچنین صندوق اوپک قرار دارد، توانسته با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، نقش مهمی را در تصمیم‌گیری‌های جهانی ایفا کند.

وی افزود: مزیت رقابتی اتریش نسبت به کشورهای دیگر، استفاده از تکنولوژی‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این کشور از هوش مصنوعی در صنایع مختلف استفاده نموده، عنوان کرد: اتریش با استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلفی همچون نفت، معدن، خودروسازی، خدمات مخابراتی و غیره توانسته از نقش حیاتی آن در این صنایع بهره کافی را ببرد.

ناظم الرعایایی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی نه تنها ابزاری فناورانه خواهد بود بلکه عاملی تحول‌گرا در سازمان‌ها و صنایع مختلف نیز بوده، گفت: از طریق هوش مصنوعی می‌توان تصمیم‌گیری‌های بهتری صورت داده و فرآیندها نیز به صورت خودکار شده و بهره‌وری افزایش و هزینه‌ها نیز بهینه گردد.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها باید هرچه سریعتر بر روی نیروهای متخصص سرمایه‌گذاری کرده و تنها از این طریق می‌توان در رقایت‌های جهانی موفق شویم.

وی گفت: هوش مصنوعی بسیاری از صنایع را تحت تاثیر قرار داده است و سازمان ها نیز باید فرهنگ خود را در زمینه هوش مصنوعی تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه، صنایع باید شرایطی را فراهم کنند تا دانشجویان بتوانند در محیطی عملی، هوش مصنوعی را تجربه و به صورت واقعی به کار گیرند، اظهار داشت: دولت نیز باید زیرساخت‌های توسعه در هوش مصنوعی را فراهم کرده تا سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کنند.

موسس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در خصوص نقش دانشگاه‌ها در توسعه هوش مصنوعی، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌های آموزشی موثر جهت یادگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین صورت دهند و از طریق ایجاد رشته‌های تخصصی و همکاری با صنایع برای اجرای پروژه ها می‌توانند به آن‌ها فرصت کسب تجربه و مهارت‌های کاربردی را نیز بدهند.

ناظم الرعایایی با تاکید بر اینکه، هوش مصنوعی نه تنها جایگزین نیروی انسانی نخواهد بود، افزود: هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند به کارمندان در اجرا و پیاده‌سازی فعالیت‌های ارزشمند نیز کمک کند.

در ادامه، دکتر نریمان صدری، رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران_اتریش نیز، گفت: در آینده نه تنها آزمایشات مختلف سرعت خواهد گرفت، بلکه هوش مصنوعی با الگوریتم‌های ریاضی به پزشک کمک نموده تا بهترین تشخیص را در حوزه‌های پزشکی دهد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آزمایشات از مرحله پایلوت خارج شده و مطالعات بالینی بزرگی در مدل‌های مختلف در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: این نکته را می‌توان به جرات بیان نمود که اتفاقات جذاب و باورنکردنی زیادی در زمینه پزشکی در آینده در حال وقوع است.

دکتر صدری همچنین در خصوص ربات جراحی داوینچی نیز، گفت: این ربات در بیش از هزار اتاق جراحی مورد استفاده جراحان قرار گرفته که به صورت آنلاین و از راه دور، بیمار را مورد عمل جراحی قرار خواهد داد.

رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش، افزود: با وجود پیشرفت‌های سریع علم، هنوز به نقطه‌ای از علم نرسیدیم که بتوانیم به جایگزینی برای پزشکان در امر پزشکی فکر کنیم.

در ادامه نیز ویدا کوشا، مجری اتاق فکر کانون زنان بازرگان نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص فعالیت‌های اتاق فکر کانون زنان بازرگان، گفت: یکی از فعالیت‌های موثر این کانون، معرفی تکنولوژی‌ها و اتفاقات جدیدی که در دنیا در حال رخ دادن است خواهد بود.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های ما، معرفی افراد و ایجاد ارتباطات موثر بین آن‌ها در زمینه‌های مختلف بازرگانی و دیگر رشته‌ها بوده است.

وی در خصوص افراد شرکت کننده این اتاق فکر نیز، خاطرنشان کرد: این اتاق شامل زنان بازرگان، اساتید، دانشجویان، افردی که به کسب و کارهای خانگی مشغول بوده و دیگر قشرها نیز می‌توانند در این اتاق فکر شرکت کرده و تلاش ما بر این است تا در مرحله اول آن‌ها را با تکنولوژی‌های روز آشنا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار