رئیس شیلات ایران خبر داد

3 سد کردستان میزبان طرح پرورش‌ماهی در قفس

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در 3 سد استان کردستان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 03 November 2015
به گزارش تابناک کردستان، حسن صالحی با اشاره به آلودگی دریا و خورها که توسط پتروشیمی‌ها اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: ابزار قانونی برای جلوگیری از آلایندگی پتروشیمی‌ها در اختیار سازمان حفاظت محیط است و باید از آن استفاده کند.

وی گفت: باید بررسی شود که هر فعالیت صنعتی چه خسارتی به ذخایر آبزیان وارد می‌کند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های خوزستان در زمینه پرورش آبزیان تصریح کرد: جمع‌بندی گزارش مطالعات سال 74 نشان می‌دهد که خوزستان به تنهایی قابلیت تاسیس یک سازمان شیلات را دارد.

وی گفت: هم اکنون خوزستان رتبه چهارم تولید آبزیان را در کشور داراست اما روند پیشرفت نامناسب فعلی نشان می‌دهد که این رتبه ها در حال از دست رفتن است.

صالحی با بیان اینکه کارشناسان شیلات نسبت به محیط زیست با حساسیت برخورد می کنند، افزود: هر گونه توسعه نیازمند رعایت ضوابط زیست محیطی است.

وی آغاز طرح پرورش ماهی در قفس را در دریاچه سدهای خوزستان خواستار شد و گفت: هم اکنون این طرح در 5 سد در لرستان، 3 سد در کردستان و 2 سد در آذربایجان غربی اجرا شده و در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حال انجام مقدمات است اما در خوزستان با وجود ظرفیت بالا هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: طرح پرورش ماهی در قفس در کشورهای توسعه یافته و حافظ محیط زیست مانند نروژ نیز در سطح وسیعی اجرا شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار