حدود 13 هزار درگاه کسب و کار با نماد اعتماد در کشور فعالیت دارد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون حدود 13 هزار درگاه کسب و کار اینترنتی با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای فعالیت های تجاری و بازرگانی از نظر قانونی رسمیت پیدا کرده اند.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 17 November 2015

محمدگرکانی نژاد در همایش تجارت الکترونیک توسعه کسب و کار و خرید اینترنتی خراسان جنوبی در بیرجند پیش بینی کرد که تعداد این درگاه ها چند سال آینده به 25 هزار برسد.
وی اضافه کرد: در یک ماه گذشته از مجموع شکایت های مبتنی بر خرید اینترنتی که به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) گزارش شد نیم درصد آن مربوط به درگاه های دارای نماد اعتماد بودند.
وی گفت: نماد اعتماد قابل جعل نیست اما می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد ، داشتن نماد اعتماد برای درگاه خرید اینترنتی لازم هست اما کافی نیست.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضریب نفوذ اینترنتی کشور را 73 درصد ذکر کرد و افزود: موتور رشد تجارت الکترونیک مخاطب انبوه است.
گرکانی نژاد با بیان اینکه ایران به لحاظ شاخص تجارت الکترونیک جایگاه مطلوبی ندارد، یادآور شد: سال گذشته حجم خرید الکترونیکی در ایران حدود 520 هزار میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهم ایران در جهان از حجم تجارت الکترونیکی یک درصد است پیش بینی می شود رقم مذکور در سال 95 به 100 هزار میلیارد تومان برسد.
وی یادآور شد: در حال حاضر چین که بزرگترین کشور دارای رشد اقتصادی است، موتور محرک اقتصادی آن تجارت الکترونیک است.
گرکانی نژاد افزود: امروزه دنیا با بحران محیط زیست مواجه است و تجارت الکترونیک مورد توجه کسانی قرار گرفته که حافظ و طرفدار محیط زیست هستند.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره دوشنبه بازار اینترنتی ایران اشاره کرد و گفت: این جشنواره اسفند ماه امسال برای سومین بار با هدف فرهنگ سازی خرید اینترنتی و تشویق مردم در این ارتباط برگزار می شود.
وی شناخت بیشتر و کمک به توسعه تجارت الکترونیک را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره برشمرد و بیان کرد: در این جشنواره مردم در جریان فعالیت درگاه هایی که دارای نماد اعتماد هستند قرار می گیرند و می توانند کالاهای مورد نظر خود را با 50 درصد تخفیف دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در این جشنواره با گردآوری کسب و کارهای اینترنتی با ایجاد فضای امن برای خرید مردم و ترغیب خرید اینترنتی به معرفی بهترین کسب و کارهای اینترنتی نیز پرداخته می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار