چند کتاب در البرز چاپ می‌شود؟

کد خبر: ۱۴۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 07 December 2015

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از چاپ بیش از 420 عنوان کتاب طی 8 ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز اگر چه جدید‌ترین استان تاسیس شده در کشور و به نوعی استان نوپا و تازه‌تاسیس است، اما در حوزه چاپ نشر کتاب، جایگاه خوبی در کشورمان دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین برآوردها و گزارش‌هایی که در اختیار داریم، طی 8 ماه نخست سال جاری در مجموع 426 عنوان کتاب توسط ناشران البرزی به چاپ رسیده است.

معاون اداره کل ارشاد البرز افزود: در میان تمام استان‌های کشور از نظر کمی در حوزه نشر کتاب، استان البرز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است که با توجه به شرایط و موقعیت این استان، آمار قابل قبولی است.

طاهری بیان داشت: از مجموع کتب چاپ شده از ابتدای سال جاری در این استان، در 339 عنوان کتاب تالیف نویسندگان داخلی بوده و 27 عنوان نیز از منابع خارجی ترجمه شده است.

وی اعلام کرد: از میان کتب چاپ شده طی 8 ماه نخست سال جاری در استان البرز، 379 عنوان چاپ اول و 47 عنوان نیز چاپ مجدد است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 468 هزار جلد کتاب توسط ناشران البرزی و ناشران مستقر در این استان چاپ و در سطح کشور توزیع شده است.

طاهری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در حوزه نشر کتاب، نسبت به ادوار گذشته پیشرفتی در استان البرز شاهد هستیم، گفت: سال گذشته در مجموع 12 ماه حدود 317 عنوان کتاب با تیراژ 364 هزار جلد چاپ شده در البرز چاپ شده است.

وی ادامه داد: بنابراین در همین 8 ماه نخست سال جاری، شاهد رشد 14 درصدی در حوزه نشر هستیم که آمار قابل قبول و مطلوبی است.

معاون اداره کل ارشاد البرز افزود: برنامه‌ای در دست اجرا داریم که ناشران و به طور کلی فرهنگیان و هنرمندان استان البرز مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند و با تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده، به طور قطع شاهد رشد انتشار کتاب در البرز طی سال‌های آینده خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار