مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات:

عرضه لقمه آبزیان در غرفه‌های مدارس از هفته آینده

تابناک: مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات گفت : از آنجا که اخذ مجوزها در حوزه شیلات از بخش‌های مختلف انجام می‌شد، اگر تجمیع وظایف در برنامه ششم و محول شدن فعالیت‌های حوزه آب به سازمان حفاظت محیط زیست اتفاق بیفتد، در بخش آبزیان پیش‌بینی می‌شود که اتفاق‌های مثبتی پیش آید.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 13 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، عیسی گلشاهی مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره ملاحظاتی که در برنامه ششم توسعه در بخش آب و آبخیزداری آورده شده است، گفت: در گذشته برای آنکه تولیدکننده‌ای بخواهد مجوز فعالیت بگیرد، باید از دستگاه‌های مختلف استعلام بگیرد، اما اگر تجمیع وظایف در یک بخش اتفاق بیفتد، به‌طور قطع تسهیل‌گری در بخش‌های کشاورزی اتفاق خواهد افتاد.

عیسی گلشاهی افزود: بخش شیلات در برنامه پنجم توسعه نیز به‌دنبال افزایش برداشت آب نبود، زیرا افزایش تولید را در قالب افزایش بهره‌وری تحقق دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی می‌شود با روند فوق، اخذ مجوزها راحت‌تر شده و شاید اگر موضوع آب در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست باشد، تسهیل‌گری در بخش‌های شیلاتی اتفاق بیفتد.

گلشاهی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، برداشت از آب‌های دور در آبزیانی چون میکتوفیده و پرورش ماهی در قفس مدنظر است.

اعزام تجار ایرانی به روسیه از فردا

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات از اعزام صادرکنندگان محصولات شیلاتی و تجار ایرانی به مرکز فودسیتی روسیه خبر داد و تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تفاهم‌نامه‌ای را با این مرکز منعقد کرده است که آبزیان ایرانی به‌صورت مستقیم عرضه شده و در غرفه‌ای دائمی در این مرکز به فروش برسد که تجار ایرانی فردا دوشنبه به این کشور عزیمت می‌کنند تا مقدمات ورود آبزیان به این مرکز را فراهم آورند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات شیلاتی از 27 آذرماه خبر داد و یادآور شد: در راستای عرضه محصولات شیلاتی در ماه‌های پایانی سال از 27 آذرماه تا هفتم دی‌ماه سال جاری نمایشگاه اختصاصی آبزیان در محل مجتمع حکیمیه تهران برگزار می‌شود. علاوه بر آن، حداقل سه نمایشگاه دیگر نیز در شهر تهران در روزهای بعدی برگزار خواهد شد.

گلشاهی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی آبزیان در استان‌های البرز، مرکزی و آذربایجان شرقی نیز به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها با همکاری سازمان شیلات و اتحادیه صادرکنندگان آبزیان کشور و ماهیان سردآبی و بخش خصوصی برپا می‌شود.

گلشاهی همچنین گفت: در برنامه داریم که نمایشگاه‌های محله‌ای را در استان تهران برگزار کنیم.

تخصیص 15 تا 25 درصدی آبزیان در نمایشگاه‌های اختصاصی

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات از تخصیص 15 تا 25 درصدی آبزیان عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر ماهیان رایج در این مجموعه، تولیدات جدیدی همچون سیباس، میگو و انواع کنسروهای ماهی و ماهی تازه در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فیله ماهی سوخاری به دو شکل سوخاری فرموله‌شده (خمیر ماهی) و ماهی کامل پوشش‌داده‌شده با مواد طعم‌دار عرضه خواهد شد.

گلشاهی ادامه داد: این فرآورده در گذشته تولید شده، اما برای نخستین‌بار است که در سطح تجاری تولید شده است.

وی از آغاز پایلوت لقمه آبزیان و چیپس ماهی در بوفه‌های مدارس خبر داد و تصریح کرد: عرضه لقمه آبزیان با قیمت تمام‌شده متوسط غذاهای عرضه‌شده در غرفه‌های مدارس در دستور کار است که از هفته آینده به‌صورت پایلوت در کشور آغاز می‌شود.

گلشاهی یادآور شد: این برنامه در راستای آن است که ثابت کنیم قیمت ماهی با سایر فرآورده‌هایی که در غرفه‌های مدارس عرضه می‌شود، تفاوت قیمتی چندانی ندارد.

وی در پایان از صادرات 900 کیلوگرم خاویار پرورشی طی هفت ماهه سال جاری خبر داد و تأکید کرد: برای خاویار پرورشی برنامه‌ای در عرضه داخلی نداریم، بلکه بازارهای صادراتی بیشتر مدنظر است./

خبرنگار: مژگان ستار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار