مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام؛

نقش مشارکت زنان در عرصه های سیاسی و انتخاباتی/ مشارکت بیشتر زنان در سراسر کشور و به تبع آن در استان ایلام

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام، گفت: مشارکت بیشتر زنان در سراسر کشور و به تبع آن در استان ایلام در عرصه های سیاسی فضای انتخاباتی را با نشاط کرده است.
کد خبر: ۱۵۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 30 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام، گفت: مشارکت بیشتر زنان در سراسر کشور و به تبع آن در استان ایلام در عرصه های سیاسی فضای انتخاباتی را با نشاط کرده است.

علی مهرعلیزاده، صبح امروز (۹ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه زنان چه در زمینه سیاستگذاری و چه در بخش اجرا، باعث رغبت هرچه بیشتر زنان به مشارکت در فعالیت های سیاسی و اجتماعی شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام، افزود: انتخاب نخستین فرمانداران و بخشداران زن در دولت یازدهم و رویکرد دولت در واگذاری مسئولیت های مهم به زنان باعث شده تا مشارکت این قشر در انتخابات بیشتر شود.

وی، یادآور شد: افزایش سطح تحصیلات بانوان در کنار تحولات جهانی و رشد شتابان ارتباطات و شبکه های مجازی نیز در اقبال زنان به حضور پررنگ تر در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بسیار تعیین کننده بوده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری ایلام، تصریح کرد: فضای سیاسی برای مشارکت زنان نیز خوشبختانه بازتر شده و زنان جامعه نیز این آگاهی در آنان تقویت شده که می توانند در سرنوشت خود تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند همچنانکه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز بخوبی از عهده مسئولیت های خود بیرون آمده اند.

مهرعلیزاده، اضافه کرد: افزایش حس اعتماد به نفس، ضرورت حضور زنان در جایگاه قانونگذاری برای تقویت قوانین در حوزه های خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی بانوان را به این نتیجه رسانده که باید در عرصه های سیاسی حضور پررنگ تری داشته باشند.

گفتنی است، استان ایلام با 20 هزار کیلومتر مربع گستره و 585 هزار نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 108 نفر در 2 حوزه انتخابیه این استان شامل 101 مرد و هفت زن خود را به عنوان نامزد معرفی کرده اند که در مقایسه با 58 نفر دوره نهم 86 درصد تعداد شرکت کنندگان افزایش یافته است.

براساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات استان، چهار نفر از بانوان استان در دوره نهم داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بودند که این تعداد در دوره دهم به هفت نفر افزایش یافته چهار نفر از این تعداد داوطلب زن در حوزه انتخابیه ایلام و سه نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران ثبت نام کرده اند.

یک نفر از این داوطلبان دارای مدرک دکترا و شش نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد در این عرصه انتخاباتی حضور پیدا کردند./پ

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار