کاهش رونق بازار در بخش تولید البرز

کد خبر: ۱۵۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 05 January 2016


رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه رونق بازار در بخش تولید نسبت به ۲ سال گذشته کاهش یافته، گفت: به عنوان مثال در بخش ساختمان و خودرو عرضه در سطح بالا اما تقاضا بسیار کم است، تاجایی که خودرو در نمایشگاه‌ها با مبلغ کمتر از کارخانه خرید و فروش می‌شود.

حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به مشکلات بخش اصناف و واحدهای تولیدی در کرج و استان البرز، اظهار داشت: با وضعیت اقتصاد کشور در تولیدات، صاحبان این صنایع در کرج، با مشکلات عرضه مواجه هستند و استقبال از خرید محصولات آنان نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ایجاد رقابت سالم در کسب و کار و تولید می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، افزود: انتظار می‌رود وضعیت اقتصاد در ماه‌های آینده بهتر شود و در این راستا همه باید تلاش کنیم تا با افزایش تولید و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، با افزایش کیفیت کالاها، مردم به خرید اجناس داخلی ترغیب شوند و این موضوع می‌تواند در کاهش رکود بازار بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با اشاره به اینکه رکود در تمامی صنوف وجود دارد، تصریح کرد: باید صبورانه با موقیعت کنونی کنار بیاییم و تلاش کنیم خودمان این تحریم‌ها را در فضای کنونی بیشتر نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی و تعدیل نیرو تاحدودی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد، گفت: شاید تعداد این واحدها کم باشد اما آن میزان رونق بازار کسب و کار که از بخش تولید انتظار می‌رود در حال حاضر وجود ندارد.

کریمی با بیان اینکه کسب و کار و خریداران محصول در بازارها به نسبت 2 سال گذشته کاهش یافته، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه ساختمان و اتومبیل عرضه در سطح بالا اما تقاضا بسیار کم است، تاجایی که اتومبیل‌ها در نمایشگاه‌ها با مبلغ کمتر از کارخانه خرید و فروش می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز در زمینه میزان اخذ بیمه و مزایای بیکاری در رده‌های نخستین استان‌های کشور محسوب می‌شود این امر نشان‌دهنده رکود حاکم بر بازار تولید در استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار