رئیس اداره میراث فرهنگی لاهیجان خبر داد:

لاهیجان شهر تاریخی جهان اسلام

اسماعیل پورحسن ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی این شهرستان در معرفی لاهیجان به خبرنگار فارس اظهار کرد: لاهیجان شهرستان نمونه طبیعی و تاریخی جهان اسلام است.
کد خبر: ۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 22 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، اسماعیل پورحسن ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی این شهرستان در معرفی لاهیجان به خبرنگار فارس اظهار کرد: لاهیجان شهرستان نمونه طبیعی و تاریخی جهان اسلام است.

وی لاهیجان را شهر چای و ابریشم با تاریخی کهن و فراز و نشیب بسیار در شرق گیلان عنوان کرد و افزود: لاهیجان از شمال به دریای خزر، از جنوب به سیاهکل و دیلمان، از مغرب به آستانه‌اشرفیه و از مشرق به لنگرود محدود است.

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفرهای نوروزی لاهیجان گفت: لاهیجان از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای گیلان محسوب می‌شود که قرن‌ها مقر حکومت سادات کیایی بوده و به شهر چای معروف است.

وی بامبو و کدوی منقوش را از جمله صنایع دستی لاهیجان عنوان کرد و یادآور شد: کوه‌های اطراف لاهیجان شامل بخش غربی کوه البرز است که در طرف مشرق و جنوب آن کوه‌های پردرخت و باصفایی وجود دارد و بام سبز نامیده می‌شود.

پورحسن، لاهیجان را دارای دو بخش مرکزی و رودبنه و هفت دهستان شیر جو پشت، رودبنه، لیالستان، بازکیاگوراب، لیل، آهندان و لفمجان ذکر کرد.

وی با برشمردن جاذبه‌های گردشگری لاهیجان تصریح کرد: شیخان‌کوه «تله کابین»، تالاب بین‌المللی امیر کلایه، بام سبز و استخر لاهیجان، آبشار شاه‌نشین، موزه تاریخ چای ایران و آرامگاه کاشف‌السلطنه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

این مسئول پل خشتی لاهیجان، حمام گلشن، بافت تاریخی لاهیجان، غار شیخان‌بر یا شیخان‌ور، خانه محمد صادقی، بقعه چهار پادشاه، مساجد جامع و اکبریه، مقبره شیخ زاهد گیلانی، بقاع  سید رضا کیا، سید احمد میر شمس‌الدین، سید حسن صیقل‌بنه و سید موسی بارکوسرا را از جاذبه‌های تاریخی و زیارتی لاهیجان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نوروز امسال برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی اقدام‌های خوبی صورت گرفته است، گفت: راهنمایی و اطلاع‌رسانی گردشگران و بازدید از مجموعه هتل‌ها و رستوران از برنامه‌های پیش روی مجموعه گردشگری لاهیجان است.

پورحسن از تعبیه پنج نقطه در لاهیجان برای راهنمایی مسافران خبر داد و خاطرنشان کرد: راهنمای خدمات مسافران توسط خانه‌های مسافر انجام می‌شود که از راهنمایی مسافران در زمینه پخش بروشور و ساماندهی خانه‌های استیجاری به‌عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی مسافران و اسکان آنها توسط 10 نفر نیروی کار با تجربه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: چاپ بروشور و تهیه کتابچه راهنمای گردشگری گیلان برای راهنمایی گردشگران و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های فرهنگی خدمات اجرایی سفر نوروزی در لاهیجان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لاهیجان از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست تا در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، پاکیزگی مناطق گردشگری، حفظ  محیط زیست و منابع طبیعی همت بیشتری داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار