عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

صنایع تبدلی غیرآلاینده در استان مازندران نیازمند توسعه است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیمای کشاورزی مازندران نیازمند نگاه جدی است، گفت: صنایع تبدلی غیرآلاینده در استان مازندران نیازمند توسعه است.
کد خبر: ۱۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 11 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، شمس الله شریعت‌نژاد اظهار داشت:کیفیت اراضی در استان بالا بوده اما کمیت محدودکننده است که باید با اجرای برنامه‌های اصولی و دقیق، راندمان در واحد سطح را در کشاورزی استان افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به درآمد ها و اوضاع اقتصادی و بضاعت مالی، اقدامات دولت نسبت به گذشته امیدبخش بوده و به دولت نمره مثبت می‌دهیم.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه اقدامات دولت زمان برف اخیردر استان بسیار خوب بوه است، گفت: امسال با توجه به حجم بالای تولید مرکبات و کیوی دراستان، دولت در جلوگیری از واردات میوه بسیار خوب عمل کرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مطالبه ما به عنوان نماینده کشاورزان استان از دولت و استاندار آن بوده که درست است که باید کشاورزی را رونق دهیم اما استان مازندران دارای ظرفیت های دیگری نیز هست که باید در اولویت باشد.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس، افزایش بهره وری در باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی، امکانات سردخانه ای،بازرگانی و تجارت خارجی، پایانه‌ها و بورس انواع کالاها از نیازهای استان بوده که با توجه به ظرفیت مازندران می توانیم این نیازها را عملی کنیم.

شریعت نژاد تصریح کرد:صنایع تبدلی غیرآلاینده، افزایش صنعت گردشگری و شناسایی معادن باید مورد توجه باشد و  با نگاه واقع بینانه بتوانیم درحفظ کاربری کمک کنیم.

وی گفت: مازندران دارای معادن غنی و فراوانی بوده که با شناسایی معادن شن و ماسه می توانیم هزینه‌های ساخت وساز را در استان کاهش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر واحدهای فنی اقتصادی را درست تعریف کنیم و مبنای حفظ کاربری شود واحدها و اراضی کشاورزی اقتصادی می‌شوند و می‌توانیم  گام موثر در رونق همه جانبه اقتصاد استان و کشور داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار