4 درصد آبزیان کشور در کرمانشاه تولید می‌شود

به گفته مدیرکل شیلات کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 380 تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده است.
کد خبر: ۱۶۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 19 January 2016
به گفته مدیرکل شیلات کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 380 تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، سید فرزاد افضلی در سمینار فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه که امروز(29 دی) در کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مورد مصرف آبزیان، از ماهی به عنوان غذای سلامتی یاد کرد و گفت: باید برای وارد کردن ماهی در سبد غذایی خانواده‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل شیلات کرمانشاه سپس تعداد مزارع پرورش ماهی استان را 481 مزرعه عنوان کرد و گفت: چهار درصد تولیدات آبزیان کشور در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

وی در ادامه میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را یازده هزار و 793 تن دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 14 هزار و 380 تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده است.

افضلی میزان تولید ماهیان گرمابی استان طی سال گذشته در استان را 2680 تن دانست و گفت: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول را  بین استان‌های غیرساحلی کشور در اختیار دارد.

 افضلی افزود: همچنین سال گذشته در مجموع 10 هزار و 340 تن انواع ماهیان سردآبی در استان کرمانشاه تولید شد.

وی انواع ماهیان سردابی، گرمابی، ماهیان خاویاری، ماهیان زینتی، میگو و... را از جمله تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه عنوان کرد.

افضلی افزایش تولید، توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و افزایش سرانه مصرف آبزیان و ... را از مهمترین اولویت‌های شیلاتی استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی افزود: مکان یابی و ایجاد تاسیسات زیربنایی، تقویت و ارتقای دانش فنی بهره برداران بخش شیلات و ایجاد امکانات لازم برای جلب سرمایه‌گذار از جمله برنامه‌های این اداره کل در راستای توسعه آبزی پروری است.

افضلی در ادامه از برنامه‌ریزی در راستای پرورش ماهی در قفس، استفاده از ظرفیت سدهای استان و به عنوان دیگر اولویت‌های در حال پیگیری اداره کل شیلات در استان کرمانشاه یاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار