رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

کمبود 2 هزار پرستار در بیمارستان‌های استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: جذب رسمی پرستار در حال حاضر تنها در بیمارستان‌های جدید الاحداث انجام می‌شود که به تازگی این اقدام در بیمارستان جدید‌الاحداث چاراویماق صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 13 February 2016
به گزارش تابناک تبریز، محمد حسین صومی در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: در حال حاضر حدود 7 هزار پرستار در بیمارستان‌های استان به دو صورت رسمی و شرکتی در حال فعالیت هستند، جذب رسمی پرستار نیز در حال حاضر تنها در بیمارستان‌های جدید الاحداث صورت می‌گیرد که به تازگی این اقدام در بیمارستان جدید الاحداث چاراویماق صورت گرفته است.

وی با اشاره به دلیل اجتناب بخش دولتی از جذب رسمی پرستار افزود: در هشت سال دولت نهم و دهم استخدام‌‎های غیر فنی و بیش از نیاز در برخی ادارات دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است که بر اساس آمار تسهیلات و حقوق حدود 30 درصد از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی از محل درآمدهای خود دانشگاه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تنها 22 میلیارد تومان جهت پرداخت به کارکنان اعتبار در اختیار ما قرار می‌دهد که این مبلغ کفایت کارکنان موجود را نمی‌کند و ما ناچاریم تا 11 میلیاردتومان نیز از محل درآمدهای خود برای این کار اعتبار تخصیص دهیم.

صومی از کمبود پرستار در استان سخن به میان آورد و تاکید کرد: در حال حاضر با کمبود 2 هزارپرستار در سطح بیمارستان‌های استان مواجهیم تا بتوانیم خود را با حداقل‌های جهانی در عرصه خدمات پزشکی وفق دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شغل پزشکی و مامایی بیشترین سنخیت را با خدمات و تخصص پرستاری دارند، تاکید کرد: آموزش فارغ التحصیلان مامایی و به کارگیری آنان در بیمارستان‎‌ها بهتر از آن است که جای خالی پرستار را در بیمارستان‌ها احساس کنیم.

وی در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: از چند بیمارستان گزارش اجرای آن را خواسته‌ایم که هنوز آن را ارائه نکرده‌اند،  اما حقیقتا باید گفت که به دلیل تنوع خدمات پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات بسیار پیچیده و مشکل است.

وی با اشاره به طرح قاصدک گفت: این طرح از جمله طرح‌های خوب در زمینه توزیع عادلانه است اما به شرط اینکه اصلاحات موردنیاز نیز در آن اعمال شود./ایسنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار