خارج‌شدن دو چاه آب از مدار در بهشهر

روز گذشته به‎دلیل استفاده بیش از اندازه آب مصرفی در بهشهر، دو چاه تأمین آب از مدار خارج و مناطقی از این شهرستان دچار قطعی آب شدند که شرکت آب و فاضلاب بهشهر در تلاش برای رفع مشکل تا روز یک‎شنبه جاری هستند.
کد خبر: ۱۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 05 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، گفته می‎شود دو چاه آب تأمینی بهشهر در روز گذشته از مدار خارج شده است، یکی از آنها در نکا و سرچشمه دیگری نیز در چشمه عمارت بهشهر بوده که منجر به قطعی آب در مناطقی از این شهرستان شده است، لذا در این زمینه موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شدیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بهشهر اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در روز گذشته و شست‎وشوهایی که در آستانه عید نوروز معمولا با عنوان خانه‎تکانی انجام می‎شود، حجم آب مصرفی در بهشهر به بالاترین حد خود رسید تا جایی که دو چاه آب به یک‌باره از مدار خارج شد.

علی مهدوی با بیان اینکه افت فشار یا قطعی آب از صبح روز گذشته بیشتر در خیابان امام (ره) و شهید مفتح بهشهر رخ داده است، افزود: از صبح تا ظهر افت فشار آب در این مناطق وجود دارد، اما از بعدازظهر آب این مناطق با قطعی مواجه می‎شود که از شهروندان می‎خواهیم مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند.

* در شرایط عادی با کمبود 100 لیتر بر ثانیه آب در بهشهر مواجه‎ایم

وی با اعلام اینکه در حالت عادی نیز دست‌کم 100 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم، گفت: این اداره علاوه بر تامین آب مصرفی شهر، تامین آب مصرفی در تعدادی از روستاهای بهشهر را نیز برعهده دارد، لذا منابع موجود در حالت عادی نیز پاسخ‎گوی نیاز شهروندان نیست، اما به هر حال این موضوع در حال پیگیری است تا منابع جدیدی تعریف و مشکلات حل شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بهشهر با بیان اینکه در وضعیت فعلی، آب ذخیره‎شده در مخازن مصرف می‎شود و چاه‎های آب نیز 24 ساعته روشن هستند، افزود: پرسنل شرکت آب و فاضلاب در حال رفع نقص هستند و انشاالله تا ساعاتی دیگر یک چاه وارد مدار شده و مشکل آب خیابان امام (ره) به‌ویژه بیمارستان امام (ره) رفع می‌شود.

مهدوی ادامه داد: امروز و فردا هر دو چاه آب که به‌دلیل مصرف غیراستاندارد از مدار خارج شده و دستگاه‎های آن سوختند، با تلاش شبانه‎روزی متخصصان شرکت آب و فاضلاب بهشهر و شهرهای اطراف، وارد مدار شده و وضعیت به حالت عادی بازمی‌گردد.

* ضرورت مصرف معقولانه آب

سیدخالق سجادی فرماندار و رئیس شورای تأمین بهشهر نیز اظهار کرد: تا ساعاتی دیگر، آب مناطقی از بهشهر به حالت عادی برمی‎گردد، اما تقاضای ما از شهروندان مصرف معقولانه و جلوگیری از اسراف آب است.

* ارسال 22 هزار و 500 لیتر آب توسط آب‎رسانی به 5 مرکز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهراظهار کرد: روز جمعه به‎دلیل مصرف بالای آب در بهشهر و قطعی یا افت فشار آب در برخی مناطق، تعدادی از ارگان‎ها و یکی از منازل مسکونی درخواست تأمین آب از آتش‎نشانی را داشت و با توجه به ضرورت درخواست‎ها، کار آب‎رسانی انجام شد.

حسین سراجی با بیان اینکه روز گذشته در مجموع، 22 هزار و 500 لیتر آب توسط آتش‎نشانی به پنج مرکز ارسال شده است، تصریح کرد: در دو مرحله و به‎طور کلی 12 هزار لیتر آب به بیمارستان امام خمینی (ره)، 3 هزار لیتر به مسجد گرجی، 2 هزار لیتر به ستاد نیروی انتظامی، 5 هزار لیتر به مسجد جامع (مصلای نماز جمعه) و 500 لیتر آب نیز به یکی از منازل مسکونی که مراسم ترحیم داشتند، بنا به ضرورت آب‎رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای امروز و تا این‎ساعت هنوز درخواست آب‎رسانی نداشتیم و اگر چنین تقاضایی برحسب ضرورت باشد، نمی‎توانیم پاسخ منفی بدهیم.

به گزارش فارس، روز گذشته شاهد آسمانی آفتابی و هوای مساعدی بودیم که پس از چند روز بارندگی و هوای مه‎آلود و سرد، بر بیشتر مناطق مازندران حاکم شده بود، لذا در آستانه نوروز که معمولاً بازار خانه‎تکانی‎ها داغ است، خانم‎های خانه‎دار بهشهری نیز از فرصت استفاده کردند تا به پاکیزگی منازل و لوازم قابل شست‎و‎شو خانه بپردازند.

مصرف بالای یک‎باره آب سبب از کار افتادن موتور چاه‎ها و از مدار خارج شدن آنها و در نتیجه افت فشار و قطعی آب در مناطقی از بهشهر شد.

تأکید همیشگی مسئولان در زمان عادی نیز بر کنترل مصرف و استفاده معقولانه از منابع تجدیدناپذیر آبی است، لذا نیاز به همکاری شهروندان با مسئولان است تا در شرایط فعلی، از شست‎وشوی غیرضروری پرهیز کرده و مصرف را نیز مدیریت کنند تا صنایع، بیمارستان‎ها، مدارس و سایر مراکز مهم دچار قطعی آب نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار