افزایش حضور گردشگران خارجی در مراسم ملی و مذهبی یزد

کد خبر: ۲۱۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 17 April 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران از حضور 450 گردشگر خارجی در مراسم ملی و مذهبی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه‌های بسیاری برای افزایش حضور گردشگران خارجی در این مراسم در سال جاری تدوین شده است.
  «سید حسن حسینی» اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی یزد به عنوان حسینیه ایران، سالانه میزبان 2 هزار گردشگر خارجی در مراسم ملی و مذهبی استان باشیم.
یکی از برنامه‌های این دبیرخانه با توجه به تجربیات موفق سال‌های گذشته، جذب گردشگران خارجی بیشتر برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری است. وی ادامه داد: امسال همچنین جشن میلاد حضرت امام علی(ع) با حضور گردشگران خارجی برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران از اقدامات این دبیرخانه در سال گذشته به طراحی و نصب پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در اماکن گردشگری اشاره کرد و افزود: سال گذشته 3 هزار بروشور از این نامه به زبان‌های فارسی و انگلیسی در بین گردشگران داخلی و خارجی توزیع شده و امسال هم توزیع 2 هزار بروشور از این نامه در دستور کار است.
وی گفت: توزیع 2 هزار بسته فرهنگی برای گردشگران از جمله کتابچه اسلام،دین صلح و محبت، کتابچه فلسفه قیام عاشورا، کتاب آشنایی با فرهنگ و مذهب یزد و احادیثی از امام حسین(ع) و سایر بزرگان دینی درباره امام حسین(ع) از دیگر اقدامات سال گذشته این دبیرخانه است.
این استاد دانشگاه گفت: دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران سال گذشته برنامه تجلیل از پیرغلامان حسینی و اجرای طرح مصباح‌الهدی برای شناسنامه‌دار کردن حسینیه‌های استان را در دستور کار قرار داده است. وی با اشاره به ادامه این برنامه‌ها در سال جاری اظهار کرد: تاکنون بیش از 70 حسینیه استان در طرح مصباح‌الهدی شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران از پیگیری این دبیرخانه برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی خبر داد و گفت: تعداد مراسم ملی و مذهبی که در سال 94 برگزار شد، 2 برابر بیشتر از مراسم سال 93 بود و امیدواریم این روند افزایشی در سال 95 نیز ادامه یابد.
وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای معرفی یزد به عنوان حسینیه ایران، از دیگر برنامه‌هایی است که امسال با شرکت در نمایشگاه وایمار کشور آلمان دنبال شد. وی تاکید کرد: با توجه به موج اسلام‌هراسی از یک سو و افزایش گرایش به اسلام از سوی دیگر، حضور در نمایشگاه‌ها و توزیع بسته‌های فرهنگی در معرفی هر چه بیشتر دین اسلام موثر خواهد بود.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار