تابناک کهگیلویه و بویراحمد:

زنگ خطر کم آبی برای درختان چندین ساله

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد:عمده مشکل اصلی بخش کشاورزی آب بوده که باید وضعیت تخصیص منابع آبی به این بخش بررسی و نسبت به افزایش آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۲۲۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 10 May 2016
یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر و بنابر گفته ی کارشناسان در سال های آینده گریبان جامعه بشری را خواهد گرفت موضوع کم آبی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در این استان که مملو از چشمه ها و رودهای پر آب است ، بر اثر مدیریت نا مطلوب، این مشکل کم کم رخ می نماید و بخش های کشاورزی و محیط زیست و گردشگری را تحت تاثیر قرار می دهد به گونه ای که بخش زیادی از آب های استان یا به هدر می رود و یا از مناطق کشاورزی و باغی گرفته و به عنوان آب شرب شهر هایی مثل یاسوج که بدون حساب و کتاب در حال بزرگ شدن است، استفاده می شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان بویراحمد با اشاره به اولویت‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی توجه به اولویت‌های این بخش مهم است.

سید کرامت‌الله فرج‌زاده با تاکید بر اینکه قطب کشاورزی می‌تواند از بخش‌های توسعه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد باشد، گفت: همه مسوولان باید در راستای رفع مشکلات بهره‌برداران این بخش منسجم عمل کنند.

فرج‌زاده به عمده مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: عمده مشکل اصلی بخش کشاورزی آب بوده که باید وضعیت تخصیص منابع آبی به این بخش بررسی و نسبت به افزایش آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی بخش کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت، آبی که باید باغات و مزارع کشاورزی را آبیاری کند به لوله‌های آب شرب انتقال داده شده و بخش کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است.
زنگ خطر کم آبی برای درختان چندین ساله
فرج‌زاده با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت کنونی در تخصیص منابع آبی و خشک شدن درختان برخی اماکن گردشگری شهر یاسوج اذعان کرد: به دلیل افزایش جمعیت آبی که باید درختان چندین ساله آبشار را آبیاری کند در قالب آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد و این درختان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

وی به دیگر مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: متاسفانه مکان‌هایی با اولویت کشاورزی در حال تفکیک هستند و به سمت ویلا‌سازی و باغداری می‌روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار