اولین آبگیر خاکی استان البرز در کرج احداث شد

کد خبر: ۲۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 31 May 2016


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: اولین آبگیر خاکی استان البرز در منطقه تفریحی باغستان کرج احداث شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، محمدرضا زین‌العابدینی با اشاره به اینکه عملیات کاشت درخت در اراضی شمال غربی کرج به صورت مستمر در حال انجام است، اظهار داشت: حمایت و همراهی مسؤولان با مدیریت شهری جهت اجرای چنین پروژه‌هایی ضروری و باعث تسریع در روند اجرای امور می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی این سازمان، اولین آبگیر خاکی استان البرز در منطقه باغستان احداث و امروز با حضور مسؤولان استانی و شهری وارد مدار بهره‌برداری شد.

این مسؤول افزود: این آبگیر در سطح استان البرز بی‌نظیر است که امید می‌رود در فصل تابستان که با کمبود آب برای آبیاری درختان مواجه هستیم، بتواند نیاز آبیاری درختان و عرصه‌های سبز این منطقه را تامین کند.

وی گفت: از جمله مشخصات فنی این آبگیر می‌توان به حجم آب ذخیره شده به میزان 6000 مترمکعب اشاره کرد و گفت: ارتفاع این آبگیر در بلندترین نقطه 6 متر، عرض آن 28 متر و دارای طول مخزن 100 متری است.

زین‌العابدینی یادآور شد: عملیات‌های مختلفی برای ایجاد و احداث این آبگیر اجرا شده که از جمله آن می‌توان به اجرای عملیات انحراف آب رودخانه، حفاری و لوله‌گذاری زیر بدنه آبگیر جهت انتقال آب از مخزن، عملیات تفته‌ریزی و تثبیت ترانشه کانال لوله انتقال آب مخزن، عملیات حفاری و آرماتوربندی پرده آب بند هسته مرکزی در عمق 4 متری از بستر رودخانه، بتن ریزی پرده آب بند هسته مرکزی، خاک‌ریزی و تراکم هسته مرکزی (پی)، خاک‌ریزی و تراکم بدنه آبگیر، شن‌ریزی و سنگ چینی حفاظتی بدنه، احداث سرریز، شفته ریزی و تثبیت خاک مخزن، تحکیم خاک جاده دسترسی و بدنه مخزن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار