تحلیل آیت الله علم الهدی از پشت پرده های حمله عربستان به یمن

اگر مانور نظامی سپاه به جای تنگه هرمز، اطراف باب المندب باشد!

آیت الله علم الهدی گفت: اگر مانند یک مانور نظامی سپاه در تنگه هرمز، همین مانور نظامی را اطراف باب المندب انجام بدهد، دیگر آنان آبراه دریایی ندارند.
کد خبر: ۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 25 April 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جوار حرم رضوی(ع) گفت:از این‌طرف، هلال مقاومت از عراق، سوریه، لبنان رفت جلوتر، هلال مقاومت یمن را فراگرفت، امروز درروی کره زمین دو آبراه بزرگ دریایی که سرنوشت‌ساز اقتصاد و سیاست و قدرت نظامی همه کره زمین است، یکی تنگه هرمز و دیگری باب المندب، این دو آبراه بزرگ دنیا در طول جریان مقاومت قرار گرفت.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دیدند باب المندب آمد در طول هلال مقاومت، هیچ روزی مثل امروز آمریکا و اسرائیل این‌قدر بیچاره نبودند و نتیجه ساپورت گری خودشان نسبت به یک طاغوت دیوانه عربستان سعودی این دیدند که دومین آبراه بزرگ دریایی، باب المندب هم دارد از دست آنان خارج می‌شود همان‌طور که تنگه هرمز از طول آنان خارج شد.
وی افزود: برادران، عزیزان، این‌ها مسائل کم و اندکی نیست اما این‌ها همه‌اش از کجاست؟ این‌ها همه بر اثر تکان دادن یک انگشت از آن آقای پس پرده‌نشین است، با سرانگشتش همه‌چیز را می‌گرداند و ما الحمدالله در این هفته با این دو جریان هم داخلمان امن‌وامان و آرام با همدلی و هم‌زبانی و هم خارجمان باعزت و اقتدار با حاکمیت انگیزه دینی و خط سیاست بین‌الملل ما که حاکمیت مقاومت هست، الحمدالله تأمین شد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: بعضی سیاستمداران غربی تحلیل کرده‌اند، گفته‌اند عربستان به دستور آمریکا حمله‌های هوایی را متوقف کرد و اعلام آتش‌بس کرد چون آمریکا وقتی دید ناوگان جنگی ایران به‌طرف باب المندب می‌رود، به‌حساب این‌که اگر این ناوگان جنگی بیاید و از این‌طرف هم نیروهای انقلابی یمن بیایند، ممکن است باب المندب را مسدود کنند.

وی تصریح کرد : آیا این نتایج سیاسی هدفی بود که شما از بمباران داشتید و رسیدید؟ یک‌مشت دیوانه بر عربستان حکومت می‌کنند نه یک‌مشت جانی، بحث جنایت نیست، این‌ها دیوانه‌اند؛ شما به چنین روزی نشسته‌اید بدبخت‌ها.

خطیب جمعه مشهد خطاب به آل سعود با عتاب مطرح کرد:آیا توانستید یکی از عملیات‌های انصار الله را تعطیل کنید؟ در دل بمباران شما، انصار الله رفتند عدن را قبضه کردند،تا ساحل دریا رسیدند، جریان القاعده و منافقین و عناصر مخربی که به مزدوری فرستاده بودید نابود کردند، اسلحه‌هایی که برای آنان می‌فرستادید آنان مصادره کردند، ازنظر سیاسی تمام احزاب سیاسی یمن یکپارچه دنبال انصار الله راه افتادند که تابه‌حال چنین وحدتی در یمن اتفاق نیفتاده بود.

وی تصریح کرد: مزدور دست‌نشانده‌تان، منصورالهادی را منفورتر از هرزمانی و به‌مراتب منفورتر از علی عبدالله صالح در مردم یمن جا انداختید، دیگر می‌تواند پا در یمن بگذارد؟ دو حزب در عدن بود که از منصورالهادی حمایت می‌کردند که با این جنایات شما، پشیمان شدند، خجالت‌زده شدند، اعلام وابستگی به انصار الله کردند و اعلام وابستگی به مردم کردند، از منصورالهادی جدا شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : اهداف شما چه بود؟ بیمارستان‌ها را روی‌هم خراب کنید؟ خانه‌های مردم را روی سرشان خراب کنید؟ سه هزار آدم بکشید که در آن سه هزار نفر 150 نفر کودک معصوم کشته شود؟ شما غیرازاین چه نتیجه‌ای از حمله 27 روزه گرفتید؟ آدم و بچه کشتید؛ یعنی مردم دنیا یک‌بار دیگر یک کپی از جنایات صهیونیست‌های ناپاک نجس العین را در عملیات طوفان عربستان سعودی طاغوت دیدند. «مرگ بر آل سعود»

وی افزود :شما می‌گویید ما به نتیجه و هدف رسیدیم؟ هدفتان آدم کشی و بچه کشی بود؟ یک کپی از جنایات اسرائیل در غزه و لبنان دوباره نشان دهید؟ این هدف شما بود یا هدف شما این بود که آبروی خودتان را ببرید؟ در این دنیای اسلام حکومت سعودی خادم الحرمین الشریفین بوده، حکومت سعودی به‌عنوان متولی بقاع متبرکه موردتوجه امت اسلام بود، حکومت سعودی، خادم‌الحرمین را به یک طاغوت درنده جانی آدم کش بی‌رحم مبدل کردید و در دنیا نشان دادید؛ هدف شما این بود که می‌گویید به هدف خودمان رسیدیم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار