برگزاری کلاس آموزشی نحوه صحیح آبیاری فضای سبز

تابناک: کلاس آموزشی مدیریت منابع آب و نحوه صحیح آبیاری و کاهش مصرف آب در فضای سبز با همکاری اداره کل آب و فاضلاب شهرستان اراک در محل سالن آب سازمان آب و فاضلاب برگزار گردید.
کد خبر: ۲۷۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 11 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، ناصر عسگری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با بیان خبر فوق اظهار داشت: کلاس آموزشی مدیریت منابع آب و نحوه صحیح آبیاری و کاهش مصرف آب در فضای سبز با همکاری اداره کل آب و فاضلاب شهرستان اراک و با حضور کارشناسان سازمان پارکها و فضای سبز و کارشناسان اداره کل آب و فاضلاب و سرپرستان مناطق مختلف فضای سبز در محل سالن آب سازمان آب و فاضلاب برگزار گردید.

وی افزود: در این کلاس آموزشی که سرپرستان مناطق مختلف فضای سبز حضور داشتند موضوعات مختلفی مانند اهمیت وجود منابع آبی و نحوه مدیریت این منابع الهی و نحوه استفاده صحیح و روشهای نوین در کاهش مصرف آب در حوزه فضای سبز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در بیان اهمیت برپایی اینگونه کلاس های آموزشی گفت: با افزایش جمعیت و افزایش تقاضای آب، موضوع پایداری مصرف آب در نهایت در گرو تطبیق رفتار انسان با چرخه آب است، جوامع انسانی نیازمند آنند که قابلیت خود را در مدیریت استفاده از آب، چنان فراگیر و منسجم توسعه دهند که کیفیت و کمیت آب مصرفی انسان اکوسیستم های تامین کننده اش حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: آب به عنوان منشاء حیات و زیر بنای رشد توسعه به رغم ارزش و اهمیتش در بسیار موارد به طور بیهوده و ندانسته تلف می شود و این درحالی است که رشد روز افزون جمعیت، استفاده ی صحیح از منابع آب موجود را طلب می کند، چرا که کمبود آب بزرگترین مانع توسعه به خصوص در حوزه حفظ و نگهداری فضای سبز است.

عسگری تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما در کمربند خشک جهان قرارگرفته و میزان بارندگی آن یک سوم متوسط جهانی است و دوره های خشکسالی بر ساس سوابق به کرات اتفاق می افتد، لذا بر اساس این ویژگی ها طلب می کند که با قبول این وضعیت در جهت استفاده ی بهینه از آب گام های موثری را برداریم و طبیعی است که اقدام های مناسب، مانع بروز خسارت های گسترده و قابل توجه شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاه به اجرای تعهدات سازمانی از سمت این نهاد گفت: سازمان پارکها و فضای سبز نیز براساس وظیفه خود اقدامات زیادی را در حوزه کاهش مصرف آب انجام داده که به صورت اجمالی می توان به اجرای سیستم های مکانیزه آبیاری بارانی از سال 92 تاکنون در بیش از 330 هکتار از فضای سبز شهری، اجرای سیستم آبیاری زیر سطحی در اراضی نهال کاری شده چقا و لوله گذاری های گسترده جهت تفکیک کامل منابع آبی فضای سبز و آموزش های لازم در جهت کاهش چشمگیر مصرف آب اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار