از نمایشگاه شیراز آبی برای شهرداری گرم نشد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خریداری بخشی از سهام منطقه ویژه اقتصادی در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی توسط شهرداری شیراز منافع مالی نداشت.
کد خبر: ۲۸۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 24 August 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:ابراهیم شعرا اظهار داشت: اصولاً حضور شهرداری در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی منافع مالی نداشت و تنها در راستای معرفی جذابیت‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری و کمک به رونق آن فضا فوایدی داشت.

وی افزود: پیشنهاد خریداری 20 درصد سهام متعلق به منطقه ویژه اقتصادی در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به تصویب شورا نرسید چون در شرایط فعلی با توجه به رکود ساخت‌ و سازها، شهرداری وضعیت مالی مناسبی ندارد و از سویی اثرگذاری این کار مورد تشکیک اعضای شورا بود.

شعرا ادامه داد: در حاشیه بلوار چمران یک پارک به نام چمران جنوبی در باغاتی که شهرداری خریداری کرده احداث می‌شود و مقرر شده در این پارک اماکن تفریحی مانند باغ پرندگان، آبزی‌دان و یا باغ گل‌ها پیش‌بینی شود تا مردم از فضای این باغ‌موزه‌ها و اماکن گردشگری استفاده ببرند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در این راستا مصوب شد شهرداری باغ پرندگانی در چمران جنوبی احداث کند که باید برنامه خود را در این زمینه به شورا ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه(س) شاهد این هستیم که اقدامات خوبی در زمینه‌های عمرانی از قبیل احداث خیابان‌ها، زیرگذرها، پیاده‌راه‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی در مجاورت حرم‌ها برای تسهیل در دسترسی و تردد زائران ایجاد شده و همچنین در راستای توسعه حرم‌ها و صحن‌ها به‌منظور برگزاری مراسم و مناسبت‌ها از طریق اجماع و هماهنگی دستگاه‌ها کارهای خوبی صورت پذیرفته است.

شعرا ابراز داشت: متأسفانه در شیراز با وجود آنکه فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر محوریت حرم، دستگاه‌ها وجود داشته، دستگاه‌های متولی هماهنگی تمام‌عیاری نداشتند و البته با حضور نماینده ولی‌ فقیه امیدواریم این نقیصه برطرف شود ضمن آنکه مناسب است سازمان عمران حرمین در شیراز تشکیل شود و دستگاه‌های ذی‌ربط این منطقه و بافت تاریخی در تشکیل آن مشارکت کنند و ضمن تقسیم وظایف، اعتبارات خود را به میدان بیاورند و کار را به دیگری موکول نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار