معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران؛

آموزش پرورش در حال حاضر فقط به بخوان، حفظ کن و امتحان بده خلاصه شده است

یک کار اشتباه که در گذشته صورت گرفت این بود که اگر دانش‌آموزی حتی 10 درس را قبول نمی‌شد، می‌تواند به شاخه کار و دانش برود که با این روند، آموزش پرورش در حال حاضر فقط به بخوان، حفظ کن و امتحان بده خلاصه شده است و هیچ چیزی....
کد خبر: ۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 29 April 2015
اسفندیار نظری در چالوس با اشاره به این که آمار هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نشان می‌دهد که 90 درصد آنان در شاخه‌های کار و دانش و فنی‌ و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، به گفت: نقش خانواده‌ها و مشاوران در هدایت و انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان بسیار حیاتی است چرا که هدایت درست و صحیح می‌تواند سرنوشت روشنی را برای فرزند یک خانواده و متعاقب آن نیروی فعال و ماهر جامعه به ارمغان بیاورد.

به گزارش تابناک معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که آموزش و پرورش استان باید فضای آموزشی مدارس را به سمت و سوی رشته‌های مهارتی هدایت کند، افزود: دانش‌آموز باید متفکر و خلاق باشد تا بتوانیم به افق 1404 برسیم و در تصمیم گیری‌های خود باید رفتارهای علمی را دخالت دهیم و از تصمیمات احساسی پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کنکور یا المپیاد، نمی‌تواند رشد عقلانی و خلاقیت دانش‌آموزان را برانگیزاند، تصریح کرد: یک کار اشتباه که در گذشته صورت گرفت این بود که اگر دانش‌آموزی حتی 10 درس را قبول نمی‌شد، می‌تواند به شاخه کار و دانش برود که با این روند، آموزش پرورش در حال حاضر فقط به بخوان، حفظ کن و امتحان بده خلاصه شده است و هیچ چیزی به دانش‌آموز یاد داده نمی‌شود و ملاک مدارس ما هم به چند درصدهای کنکور و المپیاد ختم شد.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که نباید اجازه داد موسسات غیرمجاز وارد مدارس مازندران شوند، گفت: این گونه کارهای بی‌اساس و تست‌های رنگارنگ راه به جایی نبرده و هیچ تاثیری هم ندارد.

وی همچنین با اشاره به این که اجرای برنامه سنواتی حوزه معاونت آموزش متوسطه و با عنایت به این که پویایی آموزش به اجرای صحیح ارزشیابی وابسته می باشد خاطر نشان کرد: به منظور بررسی عملکرد شهرستان ها و مناطق در سال تحصیلی گذشته و ایجاد آمادگی در برگزاری امتحانات پایانی خرداد 94، گردهمایی آموزشی - توجیهی با حضور دکتر عمادی رییس محترم مرکز سنجش و دکتر حسینی ارسنجانی مشاور محترم معاون آموزش متوسطه وزارت برگزار می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار