بانک مرکزی تغییرات قیمت 11 گروه کالایی را اعلام کرد

بانک مرکزی تغییرات قیمت 11 گروه کالایی را در هفته منتهی به دوم مهراعلام کرد که قیمت 10 گروه نسبت به هفته مشابه پارسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۰۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 01 October 2016
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته ذکر شده هم نشان می دهد که نسبت به هفته مشابه ماه قبل نرخ 3 گروه کالایی کاهش، 7 گروه افزایش و یک گروه نیز ثابت بود.
 
در هفته مورد گزارش ، در گروه لبنیات قیمت همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل از ان بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 2.6 درصد کاهش داشت و شانه ای 75000 تا 107000 ریال فروش می رفت.
 
برنج و حبوب
 
در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی ثابت بود و بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 0.7 درصد و 1.7 درصد افزایش یافت. در گروه حبوب قیمت تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود.
 
میوه ها و سبزی های تازه
 
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و نارنگی عرضه کیم داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شود.
 
میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای هلو معادل 0.4 درصد و موز 2.2 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 13.7 درصد کاهش داشت.
 
در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی و سبزیهای برگی ثابت بود. قیمت خیار معادل 1.3 درصد و لوبیا سبز 1.1 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 5.2 درصد کاهش یافت.
 
گوشت قرمز و گوشت مرغ
 
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند بدون تغییر بود. بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل 0.2 درصد افزایش اما قیمت گوش مرغ 3.8 درصد کاهش داشت.
 
قند، شکر،‌ چای و روغن نباتی
 
همچنین در این هفته ، بهای قند معادل 0.2 درصد و شکر و چای خارجی هر یک 0.1 درصد افزایش یافت و قیمت انواع روغن نباتی ثابت بود.
 
قیمت لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل 3.6 درصد، تخم مرغ 10.7 درصد، برنج 49.2 درصد، حبوب 24.8 درصد ، میوه های تازه 10.1 درصد ، گوشت قرمز 7.3 درصد، گوشت مرغ 7.7 درصد ،‌قند و شکر 47.6 درصد،‌ چای 16.1 درصد و روغن نباتی نیز 4.2 درصد افزایش قیمت یافته است.
در این بخش تنها قیمت سبزی های تازه 3.8 درصد افت قیمت نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار