غلامحسین غلامیان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز
جهانی پست با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: ماموران پست هر سال اطلاعات را
از درب خانه های مردم جمع آوری و در سامانه GNAF ثبت می کنند تا اطلاعات
شهروندان به روز باشد.
وی تصریح کرد: این سامانه امکان سرویس دهی سریع و
مطمئن را در حوادث یا مدیریت بحران بر اساس موقعیت جغرافیایی در اختیار
دستگاه های دست اندرکار قرار می دهد.
وی افزود: شهروندان می توانند با
مراجعه به این سامانه تاییدیه کد پستی خودشان را دریافت کنند و نیازی نیست
که به ادارات پست مراجعه و این کار کاملا به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی ادامه داد: این سامانه همچنین دسترسی سریع و آسان به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی خاص را به شهروندان ارائه می کند.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: این سامانه از درج نشانی های نامعتبر در پرونده ها و بانک اطلاعاتی سازمان جلوگیری می کند.
غلامیان اظهار داشت: سال گذشته براساس نقشه گوگل 114 هزار مکان در زاهدان شناسایی و به تهران ارسال شده است.
وی تصریح کرد: بهنگام سازی اطلاعات هر 2 سال یک بار در نقاط شهری و هر چهار سال در نقاط روستایی سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی
افزود: برای جابه جایی نامه ها با سه شرکت هواپیمایی در سیستان و بلوچستان
قرارداد امضا شده که کار جابجایی مرسولات ارسالی را از طریق خطوط هوایی
انجام می دهند.
وی بیان کرد: اداره کل پست سیستان و بلوچستان برای ارسال
نامه و مرسولات از طریق 2 خط پروازی یکی در زاهدان و دیگری در چابهار
اقدام می کند تا در کمترین زمان ممکن این بسته ها به دست گیرندگان آنها
برسد.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان با اشاره به راه اندازی سامانه
یکپارچه گفت: این سامانه به گونه ای عمل می کند که تمام اطلاعات فرستنده و
مامور دریافت کننده به صورت آنی ثبت می شود.
غلامیان اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه شهروندان به راحتی می توانند از جزئیات نامه یا بسته ارسالی خودشان اطلاع پیدا کنند.
وی
تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال تعداد مرسولات ارسال شده از سیستان و
بلوچستان به نقاط مختلف کشور، بیش از چهار میلیون و 472 مرسوله بوده است.
وی با اشاره به سامانه 193 در اداره کل پست سیستان و بلوچستان که به صورت شبانه روز در خدمت مشتریان است خاطر نشان کرد: در صورت
تماس با این سامانه ماموران این اداره کل به مکان مشتری مراجعه و بسته وی را تحویل و به مقصد مورد نظر ارسال می کنند.
وی ادامه داد: با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره کل پست برای ارسال مرسوله به مقصد نیست.
مدیرکل
پست سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این اداره با همکاری اداره کل
ثبت احوال کار توزیع کارت های ملی را انجام می دهد، گفت: توزیع شناسنامه
در باجه های ثبت احوال از جمله اقدامات اداره کل پست است.
غلامیان
اظهار داشت: هم اینک 37 ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند در سیستان و
بلوچستان راه اندازی شده که بیشتر آنها در زاهدان فعال است.
وی بیان کرد: با هدف معرفی کالاها و تولیدات سیستان و بلوچستان، سیستم کالاپست در این اداره کل راه اندازی شده است.