نواداد آب پاکی را بر دست کارگروه رفع موانع تولید استان ریخت

سرویس اقتصادی تابناک تبریز؛ تسهیلات 18 درصدی، علاج درد بنگاه های اقتصادی نیست. این طلایی ترین جمله یک مدیر دولتی از زمان آغاز فعالیت کارگروه رفع موانع تولید مراکز تولیدی و صنعتی استان است.
کد خبر: ۳۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 01 November 2016
سرویس اقتصادی تابناک تبریز؛ تسهیلات 18 درصدی، علاج درد بنگاه های اقتصادی نیست.
این طلایی ترین جمله یک مدیر دولتی از زمان آغاز فعالیت کارگروه رفع موانع تولید مراکز تولیدی و صنعتی استان است. نواداد دیروز دوشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در شهرستان جلفا برگزار می گردید با بیان اینکه این موضوع به وزارت کشور نیز گزارش شده است، افزود: باید نظام بانکی همگام با دیگر ارگان های کشور، هزینه های تامین مالی را کاهش دهند تا بتوانند گره گشای تولید و تولیدکننده باشند.

پیش بینی کارشناسان درست از آب درآمد
 
این همان مطلب مهمی است که فعالان اقتصادی و بخش های مالی  استان و کشور بدان اذعان داشته و به همین دلیل سیاست های دولت در این خصوص را غلط و غیر کارشناسی ارزیابی می نمودند . چراکه کارشناسان معتقدند وقتی که رکود بر تقاضا حاکم است ، مراکز تولیدی بدلیل ریسک بالای سرمایه گذاری ها و افق تاریک بهره وری آن ، چندان رغبتی به تسهیلات با نرخ بالا ندارند.

تقریبا هیچ
 
با این اوصاف به نظر می رسد بعد از سه سال از تلاش مجموعه استانداری برای احیای مراکز تولیدی استان بایستی گفت تقریبا هیچ کاری انجام نشده است چراکه امورات اقتصادی بر مبنای سیاستگذاری صحیحی رخ نداده است و بنابراین انتظار گشایشی هم در بخش تولید استان وجود ندارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی با تشریح بسته های حمایتی دولت از واحد های تولیدی گفت: با تدابیر اتخاذ شده در دولت، برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که 12.5 درصد آن جذب صنایع منطقه آزاد شده است.
 
نواداد افزود: در این راستا 620 میلیارد ریال به صنایع، 35 میلیارد ریال برای حوزه کشاورزی تخصیص یافته است.

عرب باغی مخالف مصرف ، منطقه آزاد  کانال واردات کالای مصرفی لوکس
 
همچنین در این نشست عرب باغی گفت: نقطه شروع اقتصاد مقاومتی، سیاستگذاری برای اصلاح الگوی مصرف است، مصرف، تولید را جهت می ‌دهد و این دو در کنارهم، جهت سرمایه گذاری را مشخص می کنند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در این راستا باید از واردات بی رویه کالا و خدمات جلوگیری کرد و نگرش تکثرگرایی و زیاده خواهی، فرهنگ مصرف گرایی و تجمل گرایی و اسراف از میان برداشته شود.
 
این در حالی است که خود منطقه آزاد ارس بعنوان یکی از کانالهای ورود بی رویه کالاهای ارزان قیمت ترکیه و چینی به شمار می رود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار