توانمندسازی جامعه زنان گلستان/فرهنگ سازی هر روستا یک محصول

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، توانمند سازی جامعه زنان را برنامه مهم این حوزه بیان کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی در جهت ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال خانواده ها فرصتی مناسب در این زمینه می باشد.
کد خبر: ۳۲۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 08 November 2016
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، توانمند سازی جامعه زنان را برنامه مهم این حوزه بیان کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی در جهت ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال خانواده ها فرصتی مناسب در این زمینه می باشد.
کلثوم غفاری در نشست بررسی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای جامعه زنان شهرستان گمیشان با تمرکز بر کاشت گیاهان دارویی ،آگاه سازی و آموزش را پایه توسعه کشور و منطقه برشمرد و افزود: تشکیل اتاق فکر و استفاده از دانش فارغ التحصیلان نیز لازمه اجرای برنامه های توسعه محوری است.
وی اضافه کرد: شناسایی استعدادها، آموزش و هدایت آنها در جهت توسعه اشتغال و افزایش بهره وری و تولید ثروت از برنامه هایی است که در بین بانوان استان در حال اجرا بوده و این رویه به موازات ایجاد اشتغال ،باعث توانمند سازی این قشر خواهد شد.
غفاری، کاشت گیاهان دارویی را یکی از زمینه های ایجاد مشاغل خانگی و توسعه اشتغال خانواده ها باتوجه به وجود اراضی مناسب این کشت بیان کرد و افزود: به بانوان و خانواده هایی که فضا و مکان پرورش و نگهداری گیاهان دارویی را داشته باشند، آموزش های لازم به صورت ویژه ارائه خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان گلستان تاکید کرد: باید با تلاش ارگان های دخیل و مسئول ،با محور قرار دادن توان و ظرفیت روستاها برنامه 'هر روستا یک محصول' در سطح استان فرهنگ سازی و عملیاتی شود.
امانگلدی ضمیرفرماندار گمیشان نیز گفت: استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها یک هنر است و فرهنگ سازی برای کار و درآمد با استفاده از ظرفیت های موجود یک اصل که باید مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نهادینه شود.
به گفته وی؛ کامل شدن زنجیره کسب و کار و شبکه های تولید باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد شد.
وی اظهار داشت: با ارائه آموزش های لازم و توانمند کردن بانوان و نیز استفاده از تسهیلات و حمایت های ویزه دولت می توان در جهت ایجاد مشاغل خانگی گام های موثری برداشت.
در این جلسه زلیخا قرنجیک مسئول میراث فرهنگی، عباس عباسی مدیر کمیته امداد و جمعی از مسئولین شهرستانی نظرات و پیشنهادات و همچنین برنامه های اجرا شده در جهت اشتغال بانوان را تشریح کردند.
شهرستان مرزی گمیشان با دارا بودن 67 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گلستان و هم مرز با کشور ترکمنستان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار