غافلگیری از شرایط جوی در اردبیل بی‌معنی است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: اظهاراتی مبنی بر غافلگیری از شرایط جوی در استان بی‌معنی است و با وجود تمامی محدودیت‌ها تغییرات جوی در کوتاه‌مدت اطلاع‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 18 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، علی دولتی مهر در حاشیه بررسی نقشه‌های هواشناسی گفت: در بارش اخیر برف در استان اردبیل برخی اظهار می‌کردند که از میزان بارش برف غافلگیر شده‌اند و این در حالی است که اطلاعیه و اخطاریه‌های مداوم از وضعیت جوی منتشر شده بود.

وی تنها مرجع اعلام شرایط جوی را هواشناسی دانست و افزود: استناد به اطلاعات آماری برخی سایت‌ها صحیح نیست و لازم است شهروندان اطلاعات دقیق هواشناسی را از خود اداره کل هواشناسی استان بخواهند.

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: برای اطلاع ادارات از شرایط جوی نیز در زمانی که پدیده جوی خاصی رصد می‌شود تا یک هفته قبل از آن اخطاریه و اطلاعیه صادر می‌شود تا اگر تدابیر خاصی مورد نیاز است از سوی ادارات تدارک دیده شود.

دولتی مهر متذکر شد: در بارش اخیر برف نیز هیچ غافلگیری در کار نبود و از یک هفته قبل اطلاعیه صادر شده و با خبرگزاری‌ها مصاحبه شده بود.

وی با افزود: برخی ادارات انتظار داشتند که بارش‌ها به اطلاعات خردشده‌تری از جمله اینکه در کدام مناطق و به چه میزان است، اعلام شود که البته برای این موضوع ما با محدودیت امکانات مواجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص وضعیت جوی استان طی روزهای آینده اضافه کرد: با آغاز فعالیت سامانه سرد از عصر جمعه انتظار افت محسوس دما و آغاز بارش برف و باران انتظار می‌رود.

به گفته دولتی مهر مه‌آلود بودن محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها نیز در طی روزهای آینده دور از انتظار نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار