کم‌رنگی مسابقات رباتیک در همدان

مدیر پژوهش‌سرای ناحیه دو همدان گفت: برگزاری مسابقات رباتیک در همدان کمرنگ است.
کد خبر: ۳۴۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 11 December 2016
مدیر پژوهش‌سرای ناحیه دو همدان گفت: برگزاری مسابقات رباتیک در همدان کمرنگ است.

به گزارش ایسنا؛ نسرین صادقی با حضور در غرفه این پژوهش‌سرا در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار به شرح ویژگی‌ها و پتانسیل‌های آن پرداخت و اظهار کرد:در غرفه ناحیه دو، یک اثر برگزیده از جشنواره نوجوان خوارزمی قرار دارد که حائز رتبه نخست کشور شده و بقیه آثار در دبیرخانه جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به لوح تقدیرها و نشان‌های به نمایش گذاشته شده در غرفه که متعلق به دانش‌آموزان منتخب سایرجشنواره‌های کشوری و بین‌المللی علمی و رباتیک بودند، خاطرنشان کرد: برخی از تندیس‌ها و نمونه آثار برگزیده دانش‌آموزان منطقه دو در جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری که موفق به کسب عنوان برتر شده‌اند، در این غرفه به نمایش گذاشته شده تا دانش‌آموزان بازدیدکننده انگیزه بیشتری برای شرکت در رقابت‌های علمی و پژوهشی پیدا کنند.

وی درباره برگزاری مسابقات رباتیک در  همدان اظهار کرد: معمولا در استان همدان برگزاری چنین مسابقاتی کمرنگ است و بیشتر در شهرهای قزوین، کاشان و تهران مسابقات خوبی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در آنها حضور یابند.

مدیر پژوهش‌سرای ناحیه دو همدان افزود: از جمله نتایج مثبت شرکت دراین مسابقات می‌توان به دریافت فیس‌کاپ کاشان توسط دانش‌آموزان ناحیه دو همدان اشاره کرد.

صادقی با اشاره به دوره‌های برگزاری مسابقات علمی و رباتیک درشهرهای مختلف کشور گفت: با توجه به اینکه برخی مسابقات وجشنواره‌ها به صورت سالانه و دوسالانه برگزار می‌شود به نظر می‌رسد نسبت به ظرفیتی که در بین دانش‌آموزان وجود دارد، می‌توان اینگونه مسابقات را افزایش داد و در استان نیز به آن پرداخته شود.

وی همچنین در مورد برنامه‌های پژوهش‌سرای ناحیه دو همدان اظهار کرد: برنامه‌های این پژوهش‌سرا به دو بخش تقسیم می شود که قسمتی مربوط به فعالیت‌های آزمایشگاهی علوم، نجوم و دروسی که دانش‌آموزان در مدارس دارند و در شیفت صبح به صورت گروهی به پژوهش‌سرا مراجعه می‌کنند از آزمایشگاه‌ها و توضیحات مدرسان استفاده می‌کنند و بخشی مربوط به فعالیت‌های جشنواره‌ها به ویژه جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی است که دانش‌آموزانی دارای طرح برای شرکت درجشنواره، به صورت فردی وگروهی می‌تواننداز خدمات پژوهش‌سرا استفاده کنند.

مدیر پژوهش‌سرا به بیان روند پرورش ایده‌های دانش‌آموزان تا رسیدن به جشنواره خوارزمی پرداخت و گفت: هر دانش‌آموزی که ایده‌ای دارد، با مراجعه به پژوهش‌سرا ایده خود را با کارشناسان این مرکز مطرح می‌کند و معمولا در همه زمینه‌های علوم پایه کارشناسان این مرکز اطلاعاتی برای راهنمایی دانش‌آموزان دارند.

صادقی ازبرگزاری برخی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی فوق‌برنامه درسی برای دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به این مرکزخبرداد وافزود: کلاس‌های تئوری و آزمایشگاهی متنوعی در پژوهش‌سرابرگزار می‌شود ودانش‌آموزان می‌توانند باپرداخت حق‌عضویت‌های سالانه ازاین خدمات بهره‌مند شوند.

وی همچنین ازهمکاری شرکت‌های دانش‌بنیان وسازمان‌های مردم‌نهاد فعال درحوزه‌های آموزشی، ایده‌پردازی وپرورش خلاقیت باپژوهش‌سرا ابرازخرسندی کرد و گفت:نهادهای آموزشی دارای مجوز می‌توانند با مراجعه به آموزش و پرورش درخواست همکاری خود را اعلام کرده و در صورت موافقت، برنامه‌های آموزشی خود را در محل پژوهش‌سراها اجرا کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار