حسین پارساپور در گفتگو با تابناک:

در هفته ی* معلم * از ۴۲ معلم برتر استانی تجلیل می شود

سخنگو و مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تشریح برنامه های هفته معلم گفت:در هفته معلم امسال از ۴۲ تن از معلمان برتر استان و ۳۰۰ نفر از معلمان برتر منطقه ای در شهرستان کرمانشاه تجلیل می شود.
کد خبر: ۴۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 01 May 2017
حسین پارساپور امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: در مراسم متمرکز در کنار تجلیل از معلمان  برترمنطقه ای و استانی از هشت نفراز همکاران فرهنگی اداره که مبتلا به بیماری خاص هستند، تجلیل و همچنین از همکاران ایثارگر و خانواده ی معظم شهدا به شکل نمادین در سطح استان تجلیل می شود.

 وی درادامه خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته نشست های های متعددی در سطح استان و ‌کشور برای فرهنگیان برگزارشده که عظمت معلم را به تصویر می کشد، و از احاد مختلف جامعه انتظارمی رود که به عنوان فرهنگ به تکریم از معلم، بپردازند، چراکه تکریم معلم؛ تکریم همه ی مکارم انسانی است.

سخنگو و مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بنا به دستورالعمل وزارتخانه انتخاب معلم بر تر از حالت معلم نمونه خارج و با توجه به سابقه ی ایثارگری، تدریس خوب قابل قبول از سوی همکاران ، والدین و دانش آموزان ، تبحر خاص در تدریس و همچنین انجام تحقیقات و مقالات علمی و داشتن پایگاه های علمی معلم برتر انتخاب و به همه ی استان ها ابلاغ شده است.

پارساپور همه ی ۲۸ هزار و۲۰۰ نفر معلم سطح استان را معلم برتر دانست و اظهارداشت: با توجه به ضوابط و محدودیت در انتخاب معلمان برتر در سراسر کشور، ۴۲ تن در سطح استان به عنوان معلم برتر انتخاب شوند که ۱۳ نفر زن و ۲۹ نفر دیگر مرد  بوده که این افراد از تمام مناطق استان و نواحی شهر کرمانشاه ، انتخاب شده اند، اما آنچه که باعث شادی معلمان می شود تلاش دانش آموزان در چا رچوب کلاس درس برای فراگیری حرکت به سوی آینده ی روشن و تعالی است.

او تصریح کرد: در صورت عدم انگیزه دانش آموزان به تحصیل سایر دستگاه های متولی با مطالعه ی  مباحث عمیق جامعه شناختی به دلیل  عدم انگیزه  دانش آموزان به درس بپردازند و به بیان راهکارهای موثر در این زمینه برای  معلمان بپردازند چراکه معلم در کنار تعلیم با تربیت موارد انسانی و الهی متربیان خویش را آگاه می کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، معلم را بالاترین عنصردرنظام تعلیم وتربیت بر شمرد و گفت : معلم دوره ی عظیم تعلیم وتربیت فرهنگ دانش آموزان را به جلو برده و راهبر ی می کند، و اگر با انگیزه ی تمام وارد عرصه ی معلمی شوند خروجی آن دانش آموزانی امید آفرین و اثر گذار می شوند، و به راحتی می توان به آینده ی کشورمان امیدوار شدچراکه آینده ی روشن  دردست کسانی است که خوب تربیت شده اند.

پارساپور بابیان اینکه معلمان باید مورد تکریم واقع شوند و از حاشیه نظام فر هنگی به متن بیایند، افزود : مردم باید باور کنندکه آینده ی کشور در دستان معلمان است، چراکه با اجرا و نهادینه ساختن برنامه های مفید می تواند خروجی خوبی داشته باشدودر غیر این صورت آینده ی کشور درهاله ای از ابهام قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: دولتمردان در سال های گذشته در جهت رفاه معیشتی فرهنگیان، قدم هایی برداشته اما کافی نبوده است و معلمان افراد شریف و کم توقعی هستند که بدون هیچ چشم داشتی وظیفه ی تعیلم و تربیت دانش آموزان را انجام می دهند، و همین ۲۸ هزارو ۲۰۰نفر ی فرهنگیان استان می توانند در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثر گذار باشندو  ابعاد آن را از وجوه منفی به مثبت تغییر و سخنان آنان در طول خدمت بر  مربیان اثر گذار باشد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار