مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد

اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی در سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 21 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه‌بیدختی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش و سفال در موزه شاهرود افزود: تمام اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه‌های کشور دارای بارقه‌های فرهیختگی و فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی گفت: بر اساس این طرح، مالکان آثار تاریخی می‌توانند آثار خود را حفظ و نگهداری کنند و نیمی از هزینه مرمت نیز در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار توجه به موزه‌ها و حمایت بیشتر مردم از حفظ و نگهداری آثار تاریخی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز گفت: نمایشگاه نقش و سفال شامل 32 اثر برگزیده سفالینه‌های منقوش پیش از تاریخ است.

حمیدرضا حسنی افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در موزه شاهرود برپا شده است.

وی گفت: این سفالینه‌ها دارای نقوش مختلف حیوانی، انسانی، گیاهی، هندسی و ... مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند که از نقاط مختلف تاریخی ایران جمع آوری شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند از امروز 31 اردیبهشت تا پنجم خردادماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 عصر تا 20 از این نمایشگاه واقع در موزه شاهرود دیدن کنند.

این نمایشگاه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و با هنرمندی محسن میزاعلی نقال برجسته کشوری اردیبهشت‌ماه افتتاح شد؛ موزه شاهرود در خیابان فردوسی، جنب شهرداری شاهرود واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار