معاون میراث فرهنگی کرمان خبر داد

ثبت بیش از 20 اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در راستای توسعه گردشگری پایدار بیش از 20 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان ثبت شد.
کد خبر: ۴۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 07 June 2015
محمد جهانشاهی امروز در کرمان اظهار داشت: پروژه راه‌اندازی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای توسعه گردشگری پایدار‌، اشتغالزایی و بهره‌برداری بیشتر‌ از مناطق روستایی از سال 94 آغاز شده است.

وی بیان داشت: این پروژه در زمستان 93 و در حاشیه غربی بیابان لوت و روستای شفیع‌آباد شهداد کلید خورد‌ که در بعد اقتصادی طی ایام نوروز بیش از 350 میلیون ریال‌ انواع خدمات گردشگری شامل اقامت‌، پذیرایی‌، حمل و نقل و خرید صنایع دستی از طریق این اقامتگاه‌ها به گردشگران فروخته شد.

جهانشاهی عنوان کرد: بخش اعظم این خدمات از طریق تورهای گردشگری و توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان و کشور خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه اول سال جاری بیش از 15 اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق گردشگری به ویژه روستاهای گردشگری ثبت شده است‌، افزود: تا قبل از آغاز سفرهای تابستانه تلاش می‌شود که در بیشتر مناطق روستایی و مقاصد گردشگری حداقل یک باب اقامتگاه بوم‌گردی ایجاد شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: آموزش‌، نظارت بر کیفیت خدمات‌، حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و نیز ارزش نهادن به فرهنگ و اصالت بومی مناطق از اصول مهمی است که در راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها مورد تاکید قرار دارد.

وی با اشاره به روستاهایی که از این پروژه بهره می‌برند‌، تصریح کرد: منطقه تکاب شهداد‌، راین، ساردوئیه‌، ریگان‌، بندر هنزا‌، میمند و... از جمله این روستاها هستند.

جهانشاهی با بیان اینکه این واحدها دارای نرخ مصوب برای خدمات هستند، ابراز داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته‌ و طی یک تفاهمنامه تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق کارآفرین مهر به این واحدها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد بوم‌گردی در ایران و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از اقامتگاه‌های بومی می‌طلبد این مسیر تجربه شده جهانی مورد توجه بیشتر قرار گیرد تا هم گردشگران سفر با کیفیت‌تری داشته باشند و هم جوامع محلی از این ظرفیت بهره بیشتری برده و ارزش‌های محیطی‌، فرهنگی و بومی نیز بهتر حفاظت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار